M
madoh
så ingen har något råd om det jag skrev om innan att jag tycker min vovve har matproblem....suck.......
tacksam för råd o tips.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
så ingen har något råd om det jag skrev om innan att jag tycker min vovve har matproblem....suck.......
nu vet jag inte riktigt vad du har för problem, för jag har inte läst den andra tråden som jag antar finns..
men, iaf!
vi fick rådet att när vi ger mat till hunden, så ger man maten, låter det stå i ca 5-10 min, och äter inte hunden upp det, så tar man bort det, och ger inte mer förrens nästa måltid.
kanske det kan hjälpa?
nu hittade jag den andra tråden, och såg att du redan testat det.
men jag tycker inte du behöver oroa dig sålänge hunden är pigg och glad och i bra hull.
jag skulle nog gjort som jag skrivit ovan, bara fortsätta så helt enkelt, och så tror jag det löser sig tillslut.
lycka till!
Han kom till oss för ca 6 månader sedan, då bodde han med 2 tikar, o maten var alltid framme, så vi fortsatte med det, men nu så tar jag bort maten efter en stund om han inte äter, tänkte att han får lite vilja att konkurera med mig om maten, men det hjälper inte mycket, har även bytat foder, han äter bättre med det, men bara ordentligt varannan dag ungefär....men han mår bra, är pigg, gör bra ifrån sig med allt......men vissa vovvar kanske bara är sådana....Vad jag uppgfattat så har du bara denna hunden och då har den ingen konkurens om maten. Om den äter allt annat gottis utom "hund"maten så låt maten stå framme hela tiden så får den äta när det passar den. Men ge inte den något annat där under tiden. Sedan kan ett foder för högt aktiva hundar funka bättre enligt mina egna erfarenheter.
Carina