mätningspryl till terrängen

M

Montgomery

vad heter den där runda saken dom alltid har för att mäta upp hur lång terräng banan är, vart kan man köpa en sån och ungefär hur mkt kostar den?

Sv: mätningspryl till terrängen

Mäthjul :idea:
De är ganska dyra, jag vet inte vart de finns att köpa men det är väl inget man behöver direkt. Du vet ju var halva banan är och sen kan du alltid fråga banbyggaren om du undrar.
På större tävlingar, typ mästerskap och liknande brukar lagledaren mäta upp banan och var varje minut är

Finns i många utländska affärer, kostar ca 3-3500 kr

tänkte ha det hemma så jag vet hur långt jag rider, iom att jag inte får ha klocka förrän i *ig, så jag vet hur fort jag ska rida osv.

I brist på annat kan du använda trippmätare på bil/moped/cykel eller använda stegräknare

Det är ju smart, tänkte inte på det. Jag har det så bra så jag har en träningsgaloppbana med uppmärkt var 300m bara 15min ridväg bort :D

GPS duger väl oxå om man ska mäta upp träningsrundor.
Däremot går det inte att mäta upp en terrängbana med GPS:cry:
Man får ganska stor skillnad mot när man går samma bana med mäthjul.
Sen kan det vara skillnad mellan olika mäthjul:confused:
En del mäthjul, även ganska dyra, kan vara kass i terräng.

Det är ju inte alltid så man går exakt samma väg som banbyggaren heller när man mäter själv.
Det brukar skilja på minst 50-100meter ibland vilket ändå är rätt nära när vi mätt banor som är 4-5km

Liknande trådar

Fälttävlan Jag bor i Norrland och rider på ridskola, och har gjort det i 6 år nu. Jag har aldrig provat på fälttävlan/terräng, men hade jättegärna...
Svar
16
· Visningar
2 348
Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
434
Senast: WildHorse
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
1 006
Senast: Gunnar
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
465
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte