Mätintyg??

_Runaway_

Trådstartare
Alltså, jag har stött på ett problem. har en D-ponnyvalack, arton år, som tävlat medelsvår hoppning. Vid köpet fick jag alla papper, dvs. vaccinationsintyg, reg.bevis, och så kontrakt såklart. På reg.beviset står mankhöjd som "Mankhöjd ca: 146cm".
Har nu sickat in allt som ska till vid passansökan och det slog mig att jag inte har något separat mätintyg. Ska man det? Eftersom han har tävlat medelsvår har ju det behövts, men jag har inget!?

Sv: Mätintyg??

Prata med de förra ägarna, har de inte kvar det får du väl försöka få tag i ett nytt/mäta om honom.

Ullis

Om du inte tänker tävla honom så spelar ju mätintyget mindre roll. Dock behövs det ju om du vill ut och tävla.

Men kontakta de förra ägarna, mätintyget är en separat "lapp". Har inte de kvar det så får du nog kontakta den mätman som slutmätte ponnyn för att få en kopia. Mig veterligen så får man inte mäta om en slutmätt ponny.

Du måste ha ett mätinintyg om du ska tävla , Ring gamla ägaren och fråga om hon har kvar mätintyget annars ta reda på mätman eller ring till ridsport det ska ha en kopia!

Alla ponnyer som mäts, får två st mätintyg-ett orginal och en kopia- orginalet behåller hästägaren, kopian ska mätmannen skicka in till sitt mätombud i sin region. denna går igenom alla nån gång om året, ser så att allt ser ut´att ha gått rätt till, och skickar sedan de vidare upp till ridsportsförbundet.

Ring dit så kan de säkert hjälpa dig.

Förresten så kan han ju inte ha fått ut licens utan mätintyg som visar hans kategoritillhörighet... så mätt som D-ponny är han allt..

Lycka till

Liknande trådar

Gnägg Hej alla bukare! Under en lång tid har min pappa och jag pratat om att skaffa häst. Ett stort steg i mitt liv men nu är det liksom...
Svar
6
· Visningar
1 709
Senast: ufot
·
Hästmänniskan Ja, förut frågade jag om mankhöjden som var angiven på reg.beviset var giltigt som mätintyg. Men det ska tydligen vara en separat lapp...
Svar
4
· Visningar
913
Senast: _Runaway_
·
  • Låst
Avel Nu brinner det i knutarna och jag har blivit tvungen att göra en helomvändning har ett sto i högbrunst som vi hade planerat att betäcka...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
12 573
Senast: ameo
·
Tävling Har en shettis som är oregistrerad (okänd härstamning) och har nu hittat en jättebra tjej som ska rida honom. Hon vill även tävla i...
Svar
5
· Visningar
959
Senast: Skruttan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka