N

*Natta*

någon som vet ungefär hur mycket det kostar att fixa ett mätintyg till ponnyn? å hur gammal måste ponnyn vara?

Sv: Mätintyg

hur gör man om man vill ut å tävla innan ponnyn är 8 år då? även om det bara är en liten tävling så måste man ju ha ett mätintyg..

Första gången mäter man vid 4 års ålder som Joyride skrev. Det intyget gäller tom. det året ponnyn fyller 5 år. Efter årskiftet då ponnyn ska fylla 6 år mäter man om den, sen mäter man den sista gången året ponnyn fyller 8 år. Det intyget gäller hela ponnyns liv.

så man måste alltså mäta om ponnyn en gång om året tills den e 8 då?

Nej 4.6 och 8 år Och är ponnyn en viss cm i från nesta kategort, alltså att det inte fins någon risk att den växer över kategorin den blir inmät i så räcker det att mäta 4 och 8 år.
Tex har en b-ponny som är mätt till 114cm och behöver då inte mäta henne fören vid 8 år.
Det spelar alltså "ingen" roll hur gammal ponnyn är första gången du mäter, men MÅSTE fyllr fyra år :smirk:

Får se om jag har fattat det här rätt nu..

min ponny är 141 (mätt hemma) och blir 6 nu vid årsskiftet. så om jag ordnar ett mätintyg åt henne i januari så behöver jag inte mäta henne igen förrän hon är 8

stämmer det

Liknande trådar

Hästmänniskan Vi letar C-ponny till vår dotter och har hittat en intressant 4-åring som är 139 cm, men hur stor är risken att en 4-årig welsh (valack)...
Svar
8
· Visningar
1 358
Senast: Raderad medlem 149524
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 335
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 180
Senast: Strandad
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 451
Senast: Häst_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.