S
Sandra_L
Så här ligger det till. .Har två honor som snart är 1 år.. Problemet är att ena äter precis hela tiden.. Hon är EXTREMT matglad och allt såklart som är sött, och fett är hon hysterisk i (hon var tydligen matvrak redan som bebis sa uppfödaren).. Hur som helst.. Finns det inte tillgång till sånt så äter hon det som finns i buren.. Ställer jag in en liten skål med mussli (utan sötsaker som torkad frukt) så trycker hon i sig det mesta en då.. Nu har den andre honan börjat likna henne.. Och hon är den giriga som hela tiden ska ha allt.. Hon äter för att den andre inte ska få ungefär.
Just nu har dom ingen mat alls i buren och tigger typ 24 h om dygnet.. jag ger dom lite mat varje dag eftersom dom båda börjar gå upp i vikt.. Men hur ska man göra? ska jag en då ha en skål med torrfoder i buren? alltså musli eller likn som inte innehåller socker? Deras skål är helt tom på 1 - 2 dagar och den är STOR!
Just nu har dom ingen mat alls i buren och tigger typ 24 h om dygnet.. jag ger dom lite mat varje dag eftersom dom båda börjar gå upp i vikt.. Men hur ska man göra? ska jag en då ha en skål med torrfoder i buren? alltså musli eller likn som inte innehåller socker? Deras skål är helt tom på 1 - 2 dagar och den är STOR!