Matchande färger

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Silfra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 2 442
S

Silfra

Satt just och tittade på sakerna med speciella färger. Undrar om ni brukar ha speciella färger till era hästar, eller kanske till och med matchar era och hästens saker :bow:

Sv: Matchande färger

ja, jag har nästan allt i creme, kanelbrunt och marin. både mina och ponnyns. sadel, träns och stövlar är svarta.

jag matchar schabrak, jacka och mössa(till hästen) med marinblått-guldpasspoal till tävling.

sen tänker jag alltid (nåja) på att ha saker som passar något sånär till vardags oxå. Är torsk på svart/grått/vitt, brunt/svart/marinblå, marinblå/dimblå

Ja brukar ha lila till min pålle,och till mig själv varierar det lite...

Jag matchar sadel och träns. Har både en svart sadel och en brun sadel och en bunt med träns som både är bruna och svarta. Om hon ska vara fin så mtachar jag mina kläder med hennes schabrak med benlindor. Har för det mesta beige, marin eller grönt.

Jag matchar gärna.. Ofta liknande färger på shabrak, ridbyxor, jacka och lindor.. Sadel o träns har jag alltid brunt träns till brun sadel o svart till svart osv.

Men ibland blir det blandat med schabrak och kläder, oftast när man bara ska ut i skogen osv.

jag har mäst i blått men gillar färger så jag har lite och välja mellan. På tävlingar har jag olika, oftast blå/vitt eftersom min dress är blå.

Är medryttare på en svart häst och "måste" (enligt mig själv) då matcha sakerna med honom annars blir det fult. Kan ju inte komma med ett träns liknande detta. Sadeln är svart, tränset och kandaret är svart med vitt foder (svarta tyglar). Matchar i övrigt också ridbyxor med jacka/tröja, strumpor och schabrak. (använder svarta, dyon leggings :love: så de matchas bra mot hästen)

Jag har typ BARA blåa saker. MArinblått... och så måste jag erkänna att jag har 3 lila schabrak och ett rosa med matchande lindor ( till envalack) haha!
Svart utrustning med brunt är så sjukt mycket snyggare :love:

haha, jag brukar lyckas "omatcha" allt. kan ha typ
blå-grön jockeyhjälm
brunt träns m blågult pannband
röd tröja
bruna ridbyxor
grönt schabrak
svart sadel
gråa benskydd
men varken jag el hästen dör för det :angel:

Till min ponny hade jag nästan bara blåa saker. Sen när jag köpte första storhästen blev det enbart grönt. Var mäkta stolt över mina pållar när de kom ut ur transporten, exakt lika dant klädda med ylletäcken och Mark Todd-skydd, den ene grön och den andre blå :banana:
Sen när jag tyckte att det gröna blev lite för mycket körde jag på brunt på pållan. Gud så fint :love:

Nu när jag har en skimmel istället (förra brun, ponnyn fux m.ljus man och svans) så har jag bytt ut allt läder mot brunt från svart. Den nye skall få blå och bruna saker. Är svag för blått med röd och vit kant:)

på tävling är vi mathade i grönt/guld/gult och creme...... Shabrak, brösta, benskydd, öronluva, ridkavaj osv...

Jag har inget val - min häst har ordet Blue i sitt namn så då måste han ju ha blå grejer... :) Just nu är han mycket snygg i sin mörkblå grimma med mörkblått grimskaft och mörkblått fleecetäcke så går upp långt på halsen, samt mörkblå benlindor. Jag har dessutom någon blå sadelfilt och schabrak, samt blått vintertäcke. Sadel och huvudlag är för det mesta svarta. Han är skimmel, nästan helt vit.

Det kryper in lite andra färger här och var om det visar sig att funktionen går före färg, så jag har svarta och röda täcken, samt en brun sidepull. Dessutom är jag sjuk för ett lila Rambo Wug... :)

Min häst´s färger är marin och pippi gult. Alla saker hon har är i dom färgerna :) . Det är färger som passar henne perfekt. Men så är hon ett stort fan av Järvsöfaks oxå ;) :D .. Lr var det jag :angel:

Vi kör med vinrött,gult o grått på selunderlägg,pannband,brösta,kusk o ena sulkyn som passar till kallblodet är oxå vinröd.

Jag matchar med shabrack, täcke, huva, hjälm och kavaj på tävling i grått eller marin.

Sen tänker jag oftast på det annars också.

Jag matchar sadel, träns och benskydd(brunt) Sen matchar jag schabrak, tröja och ridbyxor med färger som ligger nära varann. Tex biege/brunrutiga ridbyxor, gråtröja och beige scahabrak. Skulle inte kunna tänka mig att ha omatchat, det skulle ju se för j*vligt ut

Här matchas allt. Har div uppsättningar av schabrak, lindor, benskydd mm. Tex blått, beige, brunt och grönt.

Jag tänker nog mer på att matcha när vi åker iväg nånstans, men visst ibland matchar man hemma oxå!
Nu på sommaren brukar jag ta en flugluva som är i samma färg som shabraket, o om jag lindar brukar jag ha samma färg på dem som shabraket eller shabrakets kantfärg.
Ibland matchar jag även mina kläder till hästen (mest när vi åker iväg).

Min häst e fux o jag har mest "tråkiga" färger som mörkblått, grönt, brunt osv. Men nu har jag köpt lite olivgrönt, beige, grått till henne för att variera lite!

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
541
Senast: Ramona
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: fio
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 658
Senast: morgaine
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
872
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Alternativ till försäkring