Matcha benskydden?

J

janniehansson

Jag har tidigare (nästan) bara tävlat dressyr tidigare men nu har jag köpt en hopphäst så nu är tanken att det ska bli hopptävlingar framöver.

Har köpt den mesta utrustningen men har inte köpt skydd än. Mitt (största) dilemma är hur jag ska matcha dem. Sadel och träns osv. är brunt, schabrak och huva är marinblått.

Ska jag köpa blåa skydd som matchar schabraket eller bruna som matchar sadel och träns?

Kom gärna med era åsikter, hur har ni matchat? gärna BILDER!

Sv: Matcha benskydden?

Bruna!! Det är ju ofta som man varierar schabraken och då är det inte snyggt med blåa skydd till...
Jag tycker ioförsig att alla skydd som inte är svarta/bruna/vita är skitfula...
Det värsta som finns tycker jag är när det kommer en tjej på tävling med en gigantisk skimmel och som har ljusrosa luva ljusrosa shabrak och ljusrosa skydd... finns inget fulare tycker jag... men det är jag det...

Jag röstar för bruna! för då spelar det ingen roll om schabraket skulle ligga i tvätten ngn gång, eller om man vill ha en annan färg i framtiden ;)
Sen är jag inget större fan av "färgade" skydd! svart, brunt eller vitt ska det va!

Dålig bild på det, men: Brun utrustning + skydd
37734_1266089267067_1674844387_518131_6526491_n.jpg

Jag kör med svarta Veredus runt om då han har svarta ben. Schabrak varierar och svart läder :)

Jag anser att man inte ska behöva köpa nya skydd bara för att schabrakets färg varierar, så köp i samma färg som lädert :)

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Utrustning Hej! Har läst många trådar om folk som frågar vilken utrustning mm som behövs och är bra att ha. Så jag gjorde en lista med saker som...
2
Svar
22
· Visningar
4 910
Senast: nullo-modo
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 342
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Jag har en 13 årig SWB valack som jag köpte för snart 2 år sedan som min satsning mot medelsvår dressyr. Direkt ifrån början när...
2
Svar
37
· Visningar
9 624
Senast: Bregen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar