Dressyrtjejen_97
Trådstartare
I min familj brukar vi handla på en och samma matbutik allt som oftast (om det inte bara behövs ett paket mjölk typ). En stor butik knuten till en av de stora kedjorna. Vi har handlat på denna butik i flera år, kanske 5-6-7, jag minns inte riktigt. Nu på sista tiden, typ sen årsskiftet, har dock köttet i princip alltid varit dåligt. Nu pratar jag om butikspackat fläsk- och nötkött kan tilläggas. Även om man köper kött som är packat samma dag, och med bäst-före 5 dagar senare, håller det till i bästa fall 2 dagar efter man köpt det/det packades. I sämsta fall är det dåligt redan samma dag som man köpt det (när vi köpt och använt samma kväll). Så har det väl varit i ungefär 8-9/10 fall nu det här året, och vi börjar ledsna. Senast nu ikväll skulle vi ha ätit kotletter packade (och köpta) i onsdags, men de var bara att kasta för att de varken såg eller luktade fräscht.
Kan också tillägga att vi reklamerat kött flertalet gånger, och då har de bara gett oss pengarna tillbaka utan krångel, men det är ju lite drygt att behöva göra det på (i princip) veckobasis.
Detta borde väl rimligen vara anmälningsbart. Men är det någon som vet hur? Vem ska man vända sig till för anmälan? Den kommunen som butiken ligger i? Konsumentverket? Livsmedelsverket? Någon annan?
Kan också tillägga att vi reklamerat kött flertalet gånger, och då har de bara gett oss pengarna tillbaka utan krångel, men det är ju lite drygt att behöva göra det på (i princip) veckobasis.
Detta borde väl rimligen vara anmälningsbart. Men är det någon som vet hur? Vem ska man vända sig till för anmälan? Den kommunen som butiken ligger i? Konsumentverket? Livsmedelsverket? Någon annan?