Mäta tränsstorlekar?

Cherarriduracell

Trådstartare
Så här sitter jag i ridskolans hav av tränsdelar och ska försöka pussla ihop matchande träns av allt. Lättast vore att kunna kategorisera varje tränsdel i 3 högar, en för full, en för cob och en för ponny. Nu är ju bara frågan, hur lång är en käkrem/nackstycke i respektive storlek? Ett sidostycke? En nosgrimma (fram mellan nackremmarna tänker jag/över nacken)? Ett pannband? Tyglar?

Inget svar på frågan, men det går kanske bara att mäta dom med varandra för att göra det enkelt.

De längsta till fullhögen, de minsta i ponnyhögen och däremellan i cobhögen. Ha en att utgå ifrån i varje hög att mäta ungefärligt med.

Upplever att det kan vara väldigt olika längder inom samma storlek.

hade också bara jämfört och lagt i en 3-4 högar.

är väldigt stor skillnad på full och full oftast. har haft nosgrimmor i X full där nosdelen knappt går att stänga och ponny nosgrimmor som passar perfekt på samma häst :p.

Liknande trådar

Hästhantering Efter att ha bott i USA i 9 månader har jag lärt mig mångabegrepp på engelska! Jag tänkte dela med mig av dem då jag önskar att jag hade...
Svar
0
· Visningar
4 353
Islandshäst Jag hoppas jag lägger den här tråden rätt... Visste inte om jag skulle lägga den här eller under "Hästutrustning", men eftersom det...
Svar
8
· Visningar
2 507
Senast: Minett
·
Utrustning Hej! Har hittat ett träns jag vill köpa till min nya häst (är exakt ett sådant jag har letat och letat efter!). Jag är dock lite osäker...
Svar
5
· Visningar
1 284
Senast: *tove*
·
Islandshäst Det här med islandshäst är en helt ny värld för mig även om min inte är renrasig så påminner han mest om islandshäst i utseende fast i...
2
Svar
28
· Visningar
5 990
Senast: Teilani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar