Dom har jag haft hela vintern här.Jag har en Steglits vid min matstation idag, våren är på G
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dom har jag haft hela vintern här.Jag har en Steglits vid min matstation idag, våren är på G
har inte plats, för många bollarLägg talgbollarna i frysen.
jag råkade köpa hem mer frön idag...I valet och kvalet om jag ska fortsätta mata (dvs köpa mer frön) eller låta bli (dvs lägga alla mina pengar på jord istället).
solrosfrön, hackade jordnötter och någon form av talgbollarjag råkade köpa hem mer frön idag...
Åh, dommisar.Fågelmängden ökat.. Men solrosfrö åtgången inte ökat nämnvärt, men jordnötter går åt i stadig takt.
Talgoxar, blåmesar är mest. Även idag och igår sett domherrar honor och en hane. Bofink och nån mer jag inte kommer på namnet. Även skator och koltrastar som håller till här.
Du får hoppas Steglits kommer på besök, jösses vad solfrosfrön mängden sjönk idag. Några få talgoxe åt lite av det med men Setglitsarna tyckte var rena buffén med alla solrosfrön. Ska tilläggas första gången jag fått se Steglits, härliga fåglar att titta påFåglarna ratar mina Solrosfrön än här. Andra fröer äter de...
Vi har några turkduvor som brukar hänga vid fågelmaten lite då och då, det var också lite oväntat första gången vi såg demAlltså, det är två ringduvor här och äter nu? Det var lite oväntat!
Ja, det är svårt att hitta nu Fåglarna vill fortfarande ha och behöver säkert också eftersom det än så länge i alla fall här är ont om flygfän. Jag har inget minne av att det förr har varit svårt att hitta fågelmat i början av april.Tänkte köpa mer solrosfrön till fåglarna, men det är slut överallt Okej att säsongen typ är slut, men jag vill ju fortsätta mata ett tag till..