Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@AraSlei Tack för tipset! Sly m.m borde kunna hitta i skogen här nånstans kan jag tycka, hugga går bort. Har du någon bild på hur du har gjort?
Jag köper 20kg säckar av frö när det är rabatt, tror en säck kostar 149 eller 199. Köper 3-4 säckar per år. då får dock hönsen en del som godis. Köper ibland talgbollar eller jordnötter också, men det är inte nödvändigt.Är så avundsjuk på er som kan mata fåglarna, det är något jag verkligen saknar från att bo i hus. Av ren nyfikenhet, hur mycket skulle ni uppskatta att ni lägger på fågelmat per månad och vad har ni för utbud på matplatsen? Vill kunna göra en realistisk budget för fågelmatningen
Kanske 1000 kr per säsong eller nånting i den stilen. Ibland går det en period då jag glömmer att köpa nytt så de får vara utan. Solrosfrön, talgbollar, jordnötter får de. I början på säsongen köpte jag även mjölmaskar men de verkade inte vara supersugna på det. Gjorde en egen blandning i en stor tunna vilket blir mycket billigare än att köpa färdiga fröblandningar.Är så avundsjuk på er som kan mata fåglarna, det är något jag verkligen saknar från att bo i hus. Av ren nyfikenhet, hur mycket skulle ni uppskatta att ni lägger på fågelmat per månad och vad har ni för utbud på matplatsen? Vill kunna göra en realistisk budget för fågelmatningen
Jag tror det kanske var en spillkråkehona och du inte såg det röda i nacken? Annars finns nötkråka men på så nära håll borde den sett mer vitprickig ut och den har inte gulaktig näbb utan mörk näbb.Jaha, jag trodde det var betydligt dyrare att förse vinterfåglarna med mat och även om jag inte matar så måste jag dela med mig av mitt möte med en för mig okänd fågel idag! Kanske en spillkråka, men jag såg inget rött på den? En stor svart fågel, som en större hackspett med ljusa ögon och ljus, gulaktig näbb. Satt på en trädstam ca 2 meter bort till synes orädd, bara flyttade sig på stammen. Hackade i barken och satt precis som en hackspett gör, vertikalt längsmed trädet. Finns det en helt svart art eller har jag missat en röd fläck trots så nära håll? Den var rejäl, väldigt häftigt att vara så nära den.
Sv: Mata småfåglarna
Den var jättefin!
Funderar på om man skulle kunna tillverka nåt liknande med gamla trådkorgar.
Yay, äntligen kom en flock med stjärtmesar på besök i vår trädgård också!