Wow, det är ju stor skillnad.Ja, faktiskt. i stället för en halv dag så räckte dom ca 2,5 dagar.
Lägg gärna in en rapport om ett tag igen...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Wow, det är ju stor skillnad.Ja, faktiskt. i stället för en halv dag så räckte dom ca 2,5 dagar.
Oj, det var förvånande. Jag minns inte vad jag skrev förra vintern, om hur mycket skalade frön var jämfört med oskalade. Kan det ha varit 16 - 18 kg skalade = 20 kg oskalade? Skalet är iofs inte så tungt men det blir ju ändå en hel del skräp av några liter oskalade solrosfrön i automaterna.Ja, faktiskt. i stället för en halv dag så räckte dom ca 2,5 dagar.
Frön på marken kan du inte hindra dem från att ta men är det verkligen ett problem med automaterna?Tips på hur man kan mata småfåglarna utan att kajor och skator tar allt? Tänkte börja mata hemma hos föräldrarna men där är så mycket kajor.. De låter givetvis inte maten vara ifred. Vill ju helst att gottet går till de små i första hand.
Frön på marken kan du inte hindra dem från att ta men är det verkligen ett problem med automaterna?
Ok, jag har bara stora och tunga automater så det krävs större fåglar än så för att lyckas slå ner dem + de är upphängda i rep så jag hissar ner dem när de ska fyllas på.Ja, de kraschar in i automater och kokosnötter så de hamnar på backen..
Jag stör mig mer på att de jagar bort alla andra.Jag köpte en ståltrådshållare som man kan ha talgbollar i, fem stycken. Ett tips för dem som funderar på något likadant: Kajor, kråkor och skator har inga problem med att hänga på hållaren och äta upp fem talgbollar på nolltid... Får nog hitta på något annat! Fast egentligen gillar jag kråkfåglar så det gör mig inte så mycket ändå, fast grannarna (bor i villaområde) kanske blir sura
Såhär ser det ut under mitt fågelbord
Visa bifogad fil 21914
Var köpte du den?Köpte Matare man sätter på fönstret. Riktigt kul att få fåglarna på så nära håll ju.
Dollar store. Såg att rusta hade en liknande modell men inte alls lika bra.Var köpte du den?
Dollar store finns väl inte i Uppsala?Dollar store. Såg att rusta hade en liknande modell men inte alls lika bra.
Tror inte det.Dollar store finns väl inte i Uppsala?