Färg på fläckarna?Nej mycket nättare än en gråsparv. Tydliga fläckar på ryggen. Jag har försökt googla men det är omöjligt..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Färg på fläckarna?Nej mycket nättare än en gråsparv. Tydliga fläckar på ryggen. Jag har försökt googla men det är omöjligt..
Färg på fläckarna?
Mina får bara nötter på lördag och söndag. Dom äter tre kg på två dagar. Det blir för dyrt helt enkelt.Idag fick mina påfyllning av hampa, solrosfrön, äpplen och jordnötter.
Mina får bara nötter på lördag och söndag. Dom äter tre kg på två dagar. Det blir för dyrt helt enkelt.
Som vanligt kommer de väl lysa med sin frånvaro, tidigare i år hade jag massor med trevliga sorter som lät sig väl smaka, bl a steglitsar och grönfinkar.https://vinterfaglar.se
Dags i helgen igen
Var nog snarare en sparvhök.Från nya huset har jag observerat nån slags vråk som jagade småfåglar inne i en häck. Rätt så häftigt.
Gott om småfåglar och grannar som matar dem runt i kvarteret. Blir spännande att börja pricka av vad vi ser.
Antagligen. Den var i a f tillräckligt liten för att kunna sitta i häcken. Kunde inte se mer än så.
Den lever på småfåglar och är mindre än duvhöken, ibland är den här och jagar i min syrénhäck. Vråk jagar inte småfågel.Antagligen. Den var i a f tillräckligt liten för att kunna sitta i häcken. Kunde inte se mer än så.
(Jag är alldeles för dålig på rovfåglar.)
Tack, då har jag lärt mig det.Den lever på småfåglar och är mindre än duvhöken, ibland är den här och jagar i min syrénhäck. Vråk jagar inte småfågel.