• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare mecca
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 52
  • Visningar Visningar 5 119
M

mecca

Vad äter ni människor när ni är och tävlar?
Torra mackor från den lilla kiosken på området eller är det seriös matsäck?:D
Alla hästar får nog så det räcker, men man glömmer ju lätt bort sig själv:laugh:

Sv: Mat!

Jag äter toats från cafet. Det hör till och blir rätt sur om dom inte har det. Sen om dom har dagens lunch brukar jag äta det.

har alltid med mig ordentlig matsäck. har lärt mig att bra mat på tävlinsdagen är A och O om man vill prestera. Paj, pannkakor eller ordentliga mackor är favoriterna. Sjävklart även massa god frukt och ordentligt med vatten:D

Jag brukar inte va så pigg på att äta frukost före klasser om det är tidigt på morgonen,men annars så blir det nån macka på morgonen och så blir det så klart dagens lunch eller vad det nu finns för "riktig" mat:d Var på en tävling i maj där det inte fanns "riktig" mat utan bara mackor och det är ju inte så gott å äta hela da´n å hungrig blev man oxå:mad: Sen får jag ju inte glöma allt gottigt snask som man proppar i sig:angel:

Har alltid med mig matsäck om jag är på en endagars. Har jag hjälpreda med mig så fixar jag så det räcker åt hjälpredan. Allt från Kaffe, Te, varm chocklad, kalla drycker (beroende på årstid), smörgåsar, frukt, risifrutti, lite godis, Pankakor. Det blir lite olika varje gång.

Är jag iväg på en helgtävling som hästskötare så blir det mat ifrån kafeterian. På större tävlingar brukar den vara riktigt bra. Kan inte klaga på maten på Hammarö, Karlstad, Kungsbacka, Helsingborg och deras nationella/elit tävlingar.

ÄLSKAR markan på Strömsholm. Har inte varit där på tävling men skall jag till/från Stockholm med bil så svängar jag in via Strömsholm, tittar lite på några dressyrekipage (om några är igång och rider i något ridhus) kollar på någon lektion, fikar och kör vidare. Bra inspiration. Skulle väldigt gärna dit på tävling.

Mat?! :eek: :angel: Oftast brukar jag inte kunna äta innan tävlingar, men har med mig typ mackor och nån frukt :)

Jätteintressant tråd!
:)

Har själv fått riktiga aha-upplevelser när jag har planerat om min matsäck på tävlingar.
Numer är det alltid genomtänkta saker i kylväskan;
* Pastasallad.
* Matiga mackor på grovt bröd.
* Massor med frukt.
* Drickyogurt för snabba kolhydrater.
* MÄNGDER med dryck!

Så, istället för att vara död efter en tävlingsdag och vrålhungrig när man kommer hem till stallet, så mår man helt okej.
Dessutom, humöret är bättre, resultaten likaså - så jag tummar numera aldrig på matsäcken.

Annars är det sjukt lätt att hamna i klubben jag-räknar-foderstat-på-grammet-till-min-häst-men-missar-att-ta-hand-om-mig-själv...
Har själv varit medlem, men nu har jag gått ur klubben!
:D

Tävlar vi hos vår klubb käkar vi alltid i kafeterian, åker vi till ett ställe där vi vet att maten är bra käkar vi också där. Åker vi till ett nytt ställe eller ett som har ett sämre fik tar vi med oss. Är det långt att åka brukar det bli en fika i bilen också.

Gillar att stödja klubben genom att handla i kiosken, men då ska det vara bra käk till hyfsat pris.

Jag har alltid med mig sambon som är bra på att vakta hästar, kolla starttider och att äta. Vi brukar ta med en stor picknick-korg full med goda saker eftersom det är alltid någon som har glömt bort att äta frukost och håller på att svimma efter dagens första klass. Oftast blir det pastasallad, ett par granola bars, kanske någon liten yoghurt, frukt så klart och någon macka, men några gånger har det blivit en massa olika pajer, tårta och hors d´oeuvres. En gång blev det cocktails också... men inte förrän vi hade tävlat färdigt. (Så där smart att komma in vinglig och rida fel väg bara för att man proppat i sig en martini i solskenet... så det undviker vi.) :laugh:

Oops! Glömde ostbrickan! Världens godaste grej att ha med sig och garanterat supertrevligt framåt vårkanten!

Jerseyite ; ostbricka och drinkar?? Underbart:D Hinner du rida alls?

Alla verkar ha tänkt igenom sin mat. Funderar på att göra det jag med:)

På tävlingar där jag vet att de har en bra cafeteria med vettig dagens kan jag skippa att ta med mig mat. Frukt brukar jag alltid ta med oavsett.
Vet jag att det är en tävling utan bra mat tar jag med pasta eller bulgur sallad eller liknande. Några mackor och frukt.

Efter ett par tävlingar brukar jag vara vääligt less på hamburgare och liknande.

Jättestora :bump::bump: till de tävlingsplatser som satsar på bra mat och även tänker på dem som inte äter kött.

Alla hästar får nog så det räcker, men man glömmer ju lätt bort sig själv:laugh:

mat?
Oj det blir nog en chokladbit och en burk fanta :o
Jättehemskt egentligen men är aldrig speciellt hungrig när jag är ute och tävlar. Däremot brukar jag äta havregrynsgröt innan jag åker hemifrån på morgonen. Och har alltid en flaska vatten med mig, för törstig blir jag nästan alltid..

Ja då! Vi brukar stanna hela dagen även om mina klasser är över efter ett par timmar, så då behöver man ostbricka! :D

Hädanefter ska jag satsa på att åka på meeting och bara starta första klassen:d sen ska jag käka ost! Mycket bra idé!:D

Ja då! Vi brukar stanna hela dagen även om mina klasser är över efter ett par timmar, så då behöver man ostbricka! :D

Diggar ditt upplägg:D
Vi brukar också ta med ost, några olika sorter. Väldigt mättande utan att man blir "tung". Fast ostbricka är det kanske inte riktigt....än...

För att svara på ursprungsfrågan...
Vi har alltid med oss hemlagad mat som vi eventuellt (om det behövs) värmer.
Tex.
pastasallad
potatissallad
rökt lax
grillad kyckling
grovt bröd
korv att grilla
salami eller likn.
färdiga spett (från ugnen) att värma på engångsgrill
grytor som vi värmer på stekhäll eller i wok över engångsgrill.
yoghurt
frukt, bär, grönsaker
ost (såklart;))
någon god efterrätt
vatten i mängder
mörk choklad

ibland har vi haft med stormkök, men det är mycket smidigare att laga maten hemma och bara värma på tävlingen

Stående är;
köttbullsbaguett(er) (fast veg-köttbullar)
Smörgås med äggröra på (alltså röra med kokt ägg, smör, majonäs och salt)

Sen brukar jag också ha med ngt av följande alternativ:
Pastasallad
Kraftsallad med rivna morötter, riven rotselleri, apelsin, russin och farinsocker.

Att dricka ha jag nästan alltid juice - ger både vätska och energi (riktig juice, inget koncentrat eller annat blask).
KAFFE

Alla tävlingar som vairt ute på har haft allt möjligt i matväg, från pajer till pastarätter så vi tar aldrig med oss nånting, förutom hästen och oss själva, det är ju ett o annat som ska packas till tävling, så jag är mkt tacksam till alla klubbar som ordnar fram bra mat med mkt att välja på, så man slipper tänka på det också!! Vi rör oss runt i storsthlmsområdet.

En liten fråga till alla egentligen... Vilken mat står högst på er önskelista när ni är ute och tävlar och köper mat i cafeterian?

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
697
Senast: MiniLi
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 151
Senast: Ketrawzc
·
Hästhantering Hej! Vi har en 5-årig D-ponny som vi haft i ca 3-månader, han har nu börjat visa sig aggresiv vid matning i boxen, när han ska få sin... 2
Svar
20
· Visningar
1 268
Senast: fijja
·
Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 779
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka