Mat till lite större kattungar

C

Chiqitita

Hur noga bör man vara med att kattungarna ska äta kattunge mat?
Mina "kattungar" börjar bli rätt stora nu, de är födda i början av juli 2008.

När kan man övergå till kattmat för vuxna katter? Hur noga bör man vara?

Sv: Mat till lite större kattungar

Du kan börja ge dem vuxenfoder nu, inga problem. Välj bara inte ett för energifattigt. I regel är det bättre att ge de mer energirika fodren och begränsa tillgången om de visar tendenser på att lägga på sig än att ge fri tillgång till energifattiga foder (som ofta inte mättar särskilt bra så katterna äter mer och lägger ändå på sig).

Sv: Mat till lite större kattungar

Tack för svar! Så skönt, då slipper jag köpa de där små skit påsarna som tar slut på en bara någon dag..

Liknande trådar

Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 153
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 890
Senast: Badger
·
Övr. Katt Nu blev jag plötsligt med kattungar, och måste ut och köpa mat till dem. Min gamla katt hade allergiproblem och kunde bara äta...
Svar
2
· Visningar
577
Senast: JohannaB
·
Övr. Katt Nästan all kattmat innehållet fisk. I majoriteten av barnböcker/filmer är det fisk som ges till katter. Pekböcker har ofta att man ska...
Svar
8
· Visningar
836
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025