Mat till kanin

N

Narcissus

Är det ngn som har tips på vad man kan mata en kanin med? (förutom kaninmat och morötter och sånt vanligt. utan ngt annorlunda som kaninerna uppskattar)

Sv: Mat till kanin

Narcissus skrev:
Är det ngn som har tips på vad man kan mata en kanin med? (förutom kaninmat och morötter och sånt vanligt. utan ngt annorlunda som kaninerna uppskattar)

Om du kan få tag i betfor så kan du ge det uppblött, ca ½ dl i veckan. (Inte mer, det blir för sött för matsmältningssystemet).

Linfrö som skållats i hett vatten

Rågkross

Kruska kli, fuktat i vatten

Grenar från fruktträd

min kanin gillade inte banan, hon kunde knappt tugga det.... :) Det blev för kladdigt i gommen på henne... hon slet å slet för att kunna tugga.. :)

Är det farligt att ge kaniner druvor? min kanin älskar det men jag vågar inte ge henne så många. Ngn djursjukvårdare/vetrinär som kan svara på det?

Haha okej :D när min gamle kanin får banan blir han helt tossig!
Nästan studsar runt i buren :p

Nä druvor ska väl gå att ge kaninerna?
Är inte helt 100 men har aldrig hört nån varning om druvor.

min kanin bli helt galen så fort hon känner lukten av druvor. :)När jag ahr ötit druvor och man andas på henne (hon älskar att man blåser henne i ansiktet...) blir hon helt galen hon hon har vid ett flertal ggr hängt sig i min läppiercing...

Det tror jag nog. De flesta brukar vara det! ;)
Jag brukade ge min kanin fruktsallad med allt möjligt i. Det älskade hon. Gurka var också uppskattat! :d

Druvor går att ge om man tar bort kärnorna / har kärnfria.

Banan ska man inte ge så ofta, det är mycket fett i det.

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 961
Senast: KesoNeso
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 320
Senast: Badger
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 063
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar