Sv: mat till 9 månadersbebis
Tänkte bara säga att jag hade jätteambitioner om att laga hemgjord mat till dottern och stod även och gjorde storkok med olika maträtter som hon totalratade... Däremot älskade min man min barnmat då han inte är särskilt förtjust i kryddstarkt som jag...
Men hon överlevde i början på burkmat och sen när hon lärde isg att tugga så äter hon samma mat som oss... Vilket ofta går bättre än burkmaten numera... Hennes favoriter för tillfället, drygt två år gamal är oliver, tapenade och pasta... Säger man bara att det är pasta så äter hon allt...
Om du ska göra pasta till din bebis så kan jag tipsa om risoni, liten pasta som man inte behöver dela! Elin älskar den! Sen finns det en underbar maträtt med kyckling, soltorkade tomater, feta ost och cremefrachir som går hem hos alla stora som små!
Blodpudding gillade hon faktiskt från början, jag kokade den i mjölk ibörjan men numera steker jag den.
Som plockmat gillade elin när hon var liten och numera oxå, majs, riven ost, gurka, lite kokt köttfärs ibörjan numera tacokryddad, paprika och små bitar mjukt tacobröd...