Mat som är snäll mot magen

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare susanne
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 4 274

susanne

Trådstartare
Jag har fått stark antibiotika, Ciprofloxacin, och magen tycker inte om den. Vilken mat är snäll mot en misshandlad mage?

Kokt okryddad lättsmält mat. T.ex. kokt potatis med kokt vit fisk eller kokt vitt ris med kokt kyckling. Krydda med salt och milda örtkryddor. Kokta grönsaker, inte råa.

Svara alla:
Tack för kosttipsen. Är ljust bröd lättsmält? Det är det enda jag är sugen på.
Probiotika har jag redan tänkt på, det får jag nog fylla på med efter varje tablett.
Än så länge så mår jag bara illa, men jag väntar mig att magen kommer att rasa helt.

Svara alla:
Probiotika har jag redan tänkt på, det får jag nog fylla på med efter varje tablett.
Än så länge så mår jag bara illa, men jag väntar mig att magen kommer att rasa helt.

Det man är sugen på brukar faktiskt vara det bästa, är du illamående blir det oftast värre om man tvingar i sig något man inte vill ha.
Var magsjuk för två veckor sedan vilket höll i sig i 3-4 dagar. Det enda kan kunde tänka mig att äta i början var just ljust bröd samt Proviva.
Första riktiga måltiden var en klar grönsakssoppa och sen kokt torsk med potatismos.

Svara alla:

Jag kan nästan bara äta mjuka vita frallor med lite Bregott när jag mår riktigt dåligt. Men inte för många, utan en i taget max. Vit pasta med lite smör funkar också.

Grönsaker kokta i mjölk, tillsammans med en klick smör. Squash, Salladslök, Pack Choi, Endiver, Selleri. Rotmos, Potatismos, Sellerimos, Broccoli, diverse bönor o potatis på längden o tvären. Glöm inte bönor/linser samt diverse rotfrukter.

Liknande trådar

Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 316
Senast: Tantan
·
Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 482
Senast: Edla
·
Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 450
Senast: Freazer
·
Mat Sannolikt fel prefix men hittar inget passande. Jag undrar om det är möjligt att som privatperson donera livsmedel till någon...
Svar
14
· Visningar
633
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka