Mat i fickor, okej?

Picky

Trådstartare
Ska man undvika stoppa ner belöningstorrkulor i fickorna till hunden egentligen? Ens fickor är ju inte direkt hygieniska, kan det bidra till diarré och tillfälliga magproblem? Vad säger ni?

Sv: Mat i fickor, okej?

Jag tänker som så att min hund får i sig äckligare saker när den är ute på promenad än av godis som legat i mina fickor.

Min vovve äter saker som är betydligt mera äckligare och mera bakteriefyllda och ohygieniska saker ute än vad som någonsin kommer finnas i min jackficka..hoppas jag.

Jag tror inte det kan leda till något farligt alls. Det värsta som händer är att ens fickor blir smutsiga och att man riskerar att få trasiga kläder om man som jag har hundar som gärna letar ätbara saker överallt ;)

Mina hundar är inte ett dugg hygieniska och äter ruttna och mögliga saker om de får chansen. Däremot tycker jag kläderna blir lite äckliga om man lägger godis rätt i fickan så jag använder alltid plastpåsar.

Nej hundar kan förstås nosa upp och svälja värre saker det vet jag. Undrade bara, jag som har hund med jättekänslig mage, om jag förvärrat för honom genom att gett honom torrfoder som legat i fickan. Man tittar på det mesta man gör och försöker hitta förklaringar och samband... Men okej, om andra gör det utan att ni får problem med diarré och sånt så är det kanske fritt fram då.

Jag har inte provat de där specielle godisbagen som man kan köpa och fästa på kläderna, det verkar så klumpigt tyckte jag och hur ska man fästa dem liksom, går inte i alla kläder man har. Plastpåse har jag några gånger haft belöningen i (behövs vid hundmöten) men det har också varit en extra sak att släpa på och inte smidigt. Men går du runt med en plastpåse i handen?

Nä, jag lägger den i fickan. Men vet en hel del som använder ursköljda juicetetra, såna med koncentrat, klipper av toppen och sen lägger i den i fickan och lägger godis i. Så slipper man leta efter öppningen på plastpåsen.

Jag stoppar hej vilt i fickorna, och där kan en del bli liggande ett tag. Mina hundar har aldrig fått några magproblem
Godisbag tycker jag bara är i vägen, och då jag har speciella hundkläder gör det inget om det blir kladdigt i fickorna :)

Nä, jag lägger den i fickan. Men vet en hel del som använder ursköljda juicetetra, såna med koncentrat, klipper av toppen och sen lägger i den i fickan och lägger godis i. Så slipper man leta efter öppningen på plastpåsen.

Ska prova nästa gång om det funkar ha tetra i fickorna.

Jag stoppar hej vilt i fickorna, och där kan en del bli liggande ett tag. Mina hundar har aldrig fått några magproblem
Godisbag tycker jag bara är i vägen, och då jag har speciella hundkläder gör det inget om det blir kladdigt i fickorna :)

Okej. Har din hund stålmage eller känslig mage annars då? :)

Alltså jag har aldrig någonsin hört talas om en hund som blir dålig i magen av att man har godis i fickorna. Aldrig.

Neah, dom har aldrig blivit daliga av godis i fickorna.

Jag har (numera) sarskild jacka med uttagbara pasar i fickorna - supersmidigt eftersom jag anvander betydligt kletigare saker an torrfoder... Bara att ta ur o rengora sa fort det varit nagot som gojsat sig dar :) ..slipper man krangla med plastpasar och annat med....

Alltsa, nog for att torrfoder ar "sisadar" i borjan, men att det skulle bli daligt av att ligga torrt i en ficka ett tag tvivlar jag starkt pa.

jag anvander betydligt kletigare saker an torrfoder
Jag med. Ska det vara gott, så ska det. :D

Jag brukar ha en liten plastlåda med lock i fickan till godiset. När lillkillen följer med på ridtur så har jag några godisar redo i ena handen (rider med enhandsfattning, så har en hand ledig ;)) och så tar jag upp några till när de är slut.

Okej. Har din hund stålmage eller känslig mage annars då? :)

Mina dvärgpudlar har känsliga magar, men har aldrig problem med godis som legat länge i fickan. Visserligen torkad lunga och lever, inte geggigt, men eftersom de bara får minibitar varar godiset länge.

Enda nackdelen är om jag kör direkt från hundträning till jobbet (jobbar natt) och hänger träningsvästen i klädskåpet. Efter tio timmar luktar det inte gott.:yuck: Nu får västen stanna i bilen!

Ida grävde upp en flera veckor gammal fårfäll ur gödselstacken förra hösten. Hon både åt av den och rullade sig i den. Utan några som helst tecken på att bli dålig i magen (om än ledsen när vi spolade av henne...).

Så näe, jag tror inte du behöver vara så orolig.

Jag tänker som så att min hund får i sig äckligare saker när den är ute på promenad än av godis som legat i mina fickor.

Ja herregud. Mina hundar plockar i sig precis allting ute. Igår hittade Gaia en uppsvälld halv muffins med papper på LC-fältet. Eftersom ingen varit där sedan vi hade träning senast så tippar jag att den hade legat där i minst fyra månader. Hon slukade den med papper och allt och mår trots det toppen. :)

Det hade kanske inte TS hund gjort...mina pimpinetta små herrar hade inte mått bra av en sådan delikatess. Men torra godisbitar i fickan är inget problem.:)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
819
Senast: Grazing
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 235
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
664
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 537
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar