måste sprida lite glädje (AA)

K

Krulidut

igår nämnde min far mitt i en vild disskusion om villekn linje jag ska gå.
jag ville (ni förstår senare..) gå djursjukvård dels för att ha kontakt med djur och sedan för att jag vill bli djursjukvårdare sedan efter att ha läst på SLU.
min far vill att jag ska gå NV (samma gymnasium) för att om jag ändrar mig och vill bli nått annat så har jag en bred grund.

igår nämnde han att jag får en häst om jag ju vill ha kontakt med djur :o:D antingen foder elelr köpa egen, och han håller fortfarande fast vid det om inte stallhyran är för hög.
skoj skoj är vad jag känner nu.

snurrade massa tankar efter det men kom fram till att jag skulle klara av egen, det är jag säker på.

har lite frågor bara (efter som att jag bor på en ganska off ö där stallhyrorna är låga...)
vad är ett normalt pris för uppstallning m. ridhus?
beror så klart vad som ingår men om vi säger att boxmaterial och in/utsläpp ingår.
om inget annat vad betalar ni?
här på öland med 1 kms bra ridväg till stort ridhus och stooor hopppaddock, bra hagar, turas om med in och utsläpp och boxmaterial ingår så kostar det 1000:- på vintern och 500:- sommaren (Då hästarna går ute dyngnet runt..)

hur har ni hästarna försökrade?
vet folk som istället för att föräkra sätter in ex. 20.000:- om året på ett separerat bankkonto som pengar om nått händer elelr dyl.

men det som måste klaffa för att jag får börja leta på riktigt :angel: är
stallhyran -> inte för dyr
och vad som ingår (min mors komentar var, jaa foder är ju så dyrt :angel: )

mvh. anna

Senast ändrad av en moderator:
Sv: måste sprida lite glädje (AA)

Jag betalar 1500:- med utsläpp spån/halm beroende på tillgång av spån. havre, mineraler, betfor och hösilage (16kg/dag)
Vi har inte ridhus men 2 padockar och bra med ridvägar. Jag har 10min med bil till stallet.
Har honom försäkrad

det ÄR dyrt med foder. Jag skulle satsat på ett ställe där foder ingår. Jag betalar 550 i kallhyra, men kommer ändå upp i över 2000 i månaden med foder+strö :crazy:. Jag har ju stått i en hel del stall på Öland så om du vill veta mer om priser så kan du ju skriva på msn eller PM:a :angel::p

jo altså det vet jag :D
men min mors komentar var iprincip "du får ingen häst för att fodret är så dyrt"

naa, på öland ska jag ha i kungsgården ialf. på sommaren på vinterloven så får jag väll leta :smirk:
men där kostar det 1000:- vintern ink. boxmaterial och hö

Liknande trådar

M
Ekonomi & Juridik Jag är lite i valet och kvalet och väljer att skriva under skyddat alias för att inte göra någon upprörd. Min häst står sedan...
Svar
13
· Visningar
1 589
Senast: svampbobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna