Måste-låtar

bitta

Trådstartare
Det har ju nyligen avhandlats skäms-låtar. Nu undrar jag istället om JAA-låtar.
Om vi säger att ni är på något ställe där ett rockcover-band spelar, vilka låtar får er då att
lystra till och rocka loss lite extra?
Det nystartade bandet i fråga har repat in en hel del bra låtar, men det känns som att det fattas
några med högsta igenkänningsfaktorn. Så ge mig era bästa tips på både nytt och äldre. :)

högsta igenkänningsfaktorn är sällan bra... det gäller att hitta låtarna man glömt att man minns och göra dem lite annorlunda som

eller den något glömda hiten som man ändå kan refrängen på

eller lägereldstemat... vilket var konceptet för den här skivan

annars är inget omöjligt för en cover

Vet inte om covers men So What av P!nk misslyckas aldrig med mig att få vilja bara JAA! :D

Andra favoriter:
Def Leppard - Rock of Ages
Def Leppard - Pour Some Sugar On Me
Survivor - Eye of the Tiger
AC/DC - Rock n Roll Train
She Wants Revenge - Tear You Apart (inte så känd och texten är kanske tveksam, men jag gillar den :o)
R.E.M - Losing My Religion
Bruno Mars - Just The Way You Are
Avril Lavigne - Keep Holding On
My Chemical Romance - Sing
Simple Plan - Your Love Is A Lie (:love:)
Don't Stop Believin'
Don't Go Breakin' My Heart

(de två sista var faktiskt covers jag lyssnade till första gången och är mycket mera förtjust i dem än originalen :p) Är även lite osäker på vilken sorts rock du menar, så tog lite hårdare i början och sedan lite mera mjukare - tycker att den genren är så bred :)

Har så många fler men tänkte att jag kanske skulle lägga mig nu istället för att lyssna till alla mina låtar :angel::D

Senast ändrad:
Tack för förslag! En del som det funderas på och så Pink-låten So what, den kändes ju klockren.
Är det några fler som orkar bidra med någon låt så mottages det tacksamt.
Det är en tjej som sjunger och bas, trummor och en suverän gitarrist (min sambo :D )

Liknande trådar

Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 107
Senast: verser
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 315
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 190
Senast: Gunnar
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 968
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV