Måste fråga

S

strumpan

Är det fler än jag som har vinterhagar med nytt grönt som kommit upp?Lite tidigt tycker jag :eek:
 
Sv: Måste fråga

Jodå, här börjar det skifta grönt både i vinter och sommarhagarna redan. Betessläpp i mars i år kanske? :D
 
Senast ändrad:
Sv: Måste fråga

Det låter kanon.Hoppas der bara blir en bra sommar och mycket bete :d
 
Sv: Måste fråga

Ja jag har oxå börjat få lite grönt i hagarna för i dag när jag mockade så var bajset grönare och i söndas hittade jag en smörblomma.

Kram
 
Sv: Måste fråga

Har haft grönt gräs i hagarna hela vintern...
 
Sv: Måste fråga

Har inte kollat än, men det skulle inte förvåna mig ett dugg.
Här hemma har vi både krokusar och påskliljor tittat upp ;)

Det jag hoppas mest på är att det blir bra HÖ i år!
Regnfri sommar och att gräset växer riktigt ordentligt :)
 
Sv: Måste fråga

Här har det vuxit hela vintern. Undantaget några enstaka nätter med frost, men så fort ev. snö och frost är borta så växer det igen.
Så här såg gräset ut i december och är minst lika grönt nu.
041202mestur3.jpg

Det kändes märkligt med hästar som betade ett par dagar innan julafton för att därefter pulsa fram i 15 cm snö på själva julafton. Sen var det full gång på betandet igen ett par dagar efteråt när snön var borta.

Vi har hästarna på lösdrift och de har inte fått vara på vinter"betet" sedan stormen, men vi öppnade upp där igår. Det var såpass med grönt nyuppväxt gräs :d att de ratade hösilaget.
 
Sv: Måste fråga

Så där ser våra gräsmattor också ut!De klipptes lite hårt innan "vintern" för att vi inte ska få klippa så jättetidigt, men när jag tittade lite mer nogrant på dem i dag så såg jag att det faktiskt har vuxit rätt rejält. Vi har bara fodrat med en bal hö till våra hästar om dagen, de föredrar gräset. Annars verkar det lite lite med en bal till en nordis, en bponny och en shettis. Jag sa på skämt till min man att han fick gå ut och klippa gräset, men det lutar nog åt att vi får glöra det snart ändå. Hur är det egentligen med lagen?
Det krävs ju vindskydd vid utevistelse längre än 12 timmar vid den tid på året som betestillväxt inte sker. Vad kallar man detta?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Nu när det efterlängtade regnet kommit så uppstår genast frågan om det här med socker i betet. Jag har en "frisk" fånghäst som gick på...
Svar
7
· Visningar
1 371
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej alla kloka hästmänniskor! Med sommaren kommer alla funderingar kring hur vi med lättfödda hästar och ponnysar ska göra. Jag har...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: Kristall10
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 077
Senast: Badger
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 147
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp