Måste fråga

sussisus

Trådstartare
Quattro Qui står som stickelhårig ljusbrun i ATG's databas, men jag tyckte att han såg ut som skimmel :confused: (han vann ju sitt lopp idag och jag råkade se loppet på teve).

Nja, inte brunskimmel, va?
Han är SKIMMEL, född brun... (möjligen född brunskimmel, OM den blodslinjen finns i honom - jag kan inte stammarna så bra...)
MEn den Quattro Qui jag också såg på TV idag är defintivt en avblekbar skimmel. Förmodligen hade han inte så stor andel vita hårstrån i pälsen när han ID-kontrollerades som föl att man kunde skriva att han var skimmel, därför står det som det gör i hans registrering.

Nänä, det där med vad färgerna i sig heter är jag inte så haj på, ville bara säga något på enklaste sätt... Han hade mkt bruna hår i sig när han stod i träning på Kalmar...

Hej!
Skimmlar föds ju mörka, och antagligen så har Quattro Qui blivit ljusare med åren och övergått från att vara "brun" skimmel till att bli skimmel...Det är inte alltid sånt ändras i registren...Min gud vet hur många hästar som rävalacker men som står reggade som hingstar.... :bump:
Likaså hästar som står reggade som svarta! Herregud,,,,till och med en blind skulle kunna se att de inte är svarta...

Liknande trådar

Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
389
Senast: co-SMAD4
·
Samhälle På vägen hem idag så kom det fram en man till mig. Han sa att han på väg hem från sitt jobb hade blivit misshandlad och rånad på allt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 019
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
395
Senast: Hellhound
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag har jag träffat både rehabkoordinatorn och haft möte med fk och af. Mötet med rehabkoordinatorn var bra. Han tyckte jag var tydlig...
Svar
7
· Visningar
1 352
Senast: Nox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka