S
Saril
När Dexter flyttade hem till mig åt han Orijen Puppy, vilket fungerade fint för honom. Men av olika anledningar (främst att jag inte vill köpa mat som är importerad samt att jag ville ha ett billigare foder) ville jag byta torrfoder och introducerade Carrier Junior. Det blev han dålig i magen av och just nu äter han hälften Orijen och hälften Carrier. Det fungerar hyfsat.
Har också provat att gå över till Bozita blötmat men det blir han lös i magen av. Så det jag funderar över nu är vad det är som gör att han inte tål Bozita och Carrier, men att han tål Orijen, och vad jag ska byta till...
Orijens största ingredienser är i den ordning den står på förpackningen: kycklingkött, kycklingmjöl, kalkonmjöl, potatis och fisk.
Carriers största ingredienser: kycklingkött, nöt och fläskkött, majs, korn och ris.
Bozita kyckling innehåller kyckling (minst 26%), nöt och gris.
Funderingar och tips?
Sitter och kikar på en massa olika foder nu, Carnia Wolf verkar ha lite liknande ingredienser som Orijen, någon som känner till det fodret?
Har också provat att gå över till Bozita blötmat men det blir han lös i magen av. Så det jag funderar över nu är vad det är som gör att han inte tål Bozita och Carrier, men att han tål Orijen, och vad jag ska byta till...
Orijens största ingredienser är i den ordning den står på förpackningen: kycklingkött, kycklingmjöl, kalkonmjöl, potatis och fisk.
Carriers största ingredienser: kycklingkött, nöt och fläskkött, majs, korn och ris.
Bozita kyckling innehåller kyckling (minst 26%), nöt och gris.
Funderingar och tips?
Sitter och kikar på en massa olika foder nu, Carnia Wolf verkar ha lite liknande ingredienser som Orijen, någon som känner till det fodret?
Senast ändrad av en moderator: