Måste bara visa sötisen *bilder*

rubytoo

Trådstartare
:love:

STILL0253.jpg

STILL0260.jpg

STILL0267.jpg

STILL0277.jpg

STILL0280.jpg

STILL0285.jpg

STILL0269.jpg

Och så en liten filmsnutt på inridningen (i den jättedåliga dressyren :angel:)

http://s77.photobucket.com/albums/j55/olgaklara/?action=view&current=MOVIE0042.flv

Sv: Måste bara visa sötisen *bilder*

Jamen herregud Olga! De har ju ändrat i dressyrprogrammet så det är ju Grand Prix form som gäller och passage på första uppridningen....inte konstigt att det gick "dåligt" för er.....:rofl::rofl:

Han ser jättefin ut på alla korten! Visst är det härligt med fungerande bäbbar?....:D

:eek:

Herregud det visste jag inte!!

Nu måste jag hem och träna! Tror du han kan lära sig det tills på lördag?? Då han skall gå slangegang?? Alltså passage

:rofl:

Fin häst! Jag skulle också vilja tävla fälttävlan med min häst men jag vågar inte riktigt.
Mina föräldrar kommer inte vilja det och med tanke på alla olyckor, nej, jag håller mig till hoppningen:)

Din häst ser mycket trevlig ut, hur länge har du haft den? ras? ålder? stam? vad har den gått? :)

Det är nog ingen fara att rida fälttävlan.

Min lilla har jag haft sedan han var fyra år dvs 3år nu. Han gick Flasterbo 5års championat i hoppning och har bara gått en start fälttävlan förra året då han tyvärr fick en allvarlig skada i boxen som gjorde att han stod i boxvila i nästan 6 månader :(

I år har han bara gjort 3st starter en hoppning och en dressyr tävling förutom denna fälttävlan. Jo han gick ju i Falkenberg också men den ställdes in innan terrängen.

Han är tysk import och jag har själv hämtat honom hos uppfödaren, han är e. Lesotho (Langraf I-Cor dela Bryere) - Apollo - Grollus** Och i mina ögon är han bedårande :love:

Det som var extra roligt nu på tävlingen det var att han pep när han fick hoppa fram till terrängen :rofl: Han var extremt glad och alla som hörde honom skrattade gott

:love:

Och så en liten filmsnutt på inridningen (i den jättedåliga dressyren :angel:)
Men hallå. Du red ju lätt i flera steg INNAN du gick in. Det fattar du väl att det drar ner. Domaren fick ju ett uselt intryck av er. :bump:

Tja, fast om det var dressyren för stor häst så var det 1997 års dressyrfälttävlansprogram och du hade kunnat rida lätt genom hela travprogrammet om du ville. Lite kuriosa bara :bump:.

Det har du helt rätt i, fast vi tränar ju för framtida högre klass så jag är så illa tvungen att sitta ner ;)

Men å andra sidan så kanske jag skulle ha suttit ner hela tiden när jag red runt banan :confused:

Det har du helt rätt i, fast vi tränar ju för framtida högre klass så jag är så illa tvungen att sitta ner ;)

Men å andra sidan så kanske jag skulle ha suttit ner hela tiden när jag red runt banan :confused:

Det är inte DÄR problemet ligger...du hade ju glömt korsetten och säkerhetsbältet hemma! Om du bara haft dom på dig kunde du suttit ned hela tävlingen från början till terrängslut...:rofl::rofl::rofl:

:bow::bow:

Ja jag visste ju att spännbanden som låg brevid lastbilen när vi åkte skulle vara till något :idea:

Synd bara att jag glömde dem :mad:

Det är nog ingen fara att rida fälttävlan.

Min lilla har jag haft sedan han var fyra år dvs 3år nu. Han gick Flasterbo 5års championat i hoppning och har bara gått en start fälttävlan förra året då han tyvärr fick en allvarlig skada i boxen som gjorde att han stod i boxvila i nästan 6 månader :(

I år har han bara gjort 3st starter en hoppning och en dressyr tävling förutom denna fälttävlan. Jo han gick ju i Falkenberg också men den ställdes in innan terrängen.

Han är tysk import och jag har själv hämtat honom hos uppfödaren, han är e. Lesotho (Langraf I-Cor dela Bryere) - Apollo - Grollus** Och i mina ögon är han bedårande :love:

Det som var extra roligt nu på tävlingen det var att han pep när han fick hoppa fram till terrängen :rofl: Han var extremt glad och alla som hörde honom skrattade gott

Okej! Nice!
Jag älskar verkligen fälttävlan men jag har en häst som hoppar vad man än styr honom på. Och om det är ett fast hinder så kan han ju inte riva det.. så det är det jag oroar mig för, om han kommer fel så kanske han och/eller jag skadar sig bara för att han försökjte hoppa och fastnade eller ngt..

Det är en träningssak. Man börjar ju med väldigt låga hinder och hästarna lär sig fort att "bommarna" inte ramlar ner.

Med rätt träning så är det ingen fara

Lite OT men jag har en liten fråga... Hur låga hinder brukar det finnas att träna på? Jag har en häst som hoppar allt, men jag är feg :p Och vi kan ju inte hoppa så höga hinder heller, högsta banan vi har hoppat är 1m och då höll jag på att dö efteråt :rofl: (tänk på att det är en haflinger på 155... Så 1m är ju ändå rätt mycket för honom..)
Men jag vill prova på fälttävlan! Hästen hade tyckt att det varit skitkul!

Debutant för ponny är 70 cm eller lägre så sådana hinder kan du börja med.

Lite OT men jag har en liten fråga... Hur låga hinder brukar det finnas att träna på? Jag har en häst som hoppar allt, men jag är feg :p Och vi kan ju inte hoppa så höga hinder heller, högsta banan vi har hoppat är 1m och då höll jag på att dö efteråt :rofl: (tänk på att det är en haflinger på 155... Så 1m är ju ändå rätt mycket för honom..)
Men jag vill prova på fälttävlan! Hästen hade tyckt att det varit skitkul!

På träningsbanor finns det ju väldigt låga hinder, allt från stockar till små fina rullar och palissader. Även små smala diken brukar finnas och vatten som man bara går igenom.

Har för mig att du bor i Halmstad trakten? Där finns ju t ex Styringes bana med fina hinder och även Hermanstorps bana.

Det finns flera tränare där som är duktiga, kontakta nån av dom för att få prova på.

Lycka till!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 377
Senast: Magiana
·
Utrustning Går bet :banghead: Har en superfin Prestige Doge optimax som legat super på alla typer av ryggar hos mig men nu går det inte alls...
Svar
3
· Visningar
1 569
Senast: rubytoo
·
A
Hemmet Jag lovade ju i ett svagt ögonblick att posta bilder på förvandlingen. Tid har det tagit för är inte kroppen okej så måste det få ta tid...
2
Svar
23
· Visningar
3 484
Senast: avslutat medlemskap
·
Foder & Strö I onsdags var jag med hästen hos veterinären för en rutincheck av tänderna, då visade det sig att hon hade ett stort karieshål i den...
Svar
10
· Visningar
1 270
Senast: remmis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈