Måste bara fråga

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

Angel_23

varför vissa här alltid måste vara så otrevliga?

Känns ibland som vissa bara är ute efter att göra folk besvikna och även ibland sårade. Varför är en del så fruktansvärt ute efter att få igång en helt meningslös diskussion bara för att diskutera om ingenting utan bara för att?

Lite less man blir....Trist att det ska vara så men det är tyvärr bara här det verkligen är så. Synd, för det är ett väldigt bra forum annars.

Är medlem på en hel del forum till och där är värmen och den trevliga atmosfären det som gör att man vill vara där och fortsätta skriva. Här blir man nästan fundersam till om man verkligen ska fortsätta skriva...

Bara en tanke...vet fler som varit här som jag tipsat hit men som sedan efter någon månad lagt av för en del är så otrevliga...

En del verkar nästan "äga" Buke...

Sv: Måste bara fråga

Det har jag me undrat. Fast jag tycker att här finns väldigt många jättesnälla också :) Men... jag tycker att alla som är elaka borde lägga av med det. folk blir faktiskt sårade. :mad:

Om du ser att någon är otrevlig går det utmärkt bra att anmäla det inlägget. Det hjälper till så att vi kan hålla buke trevligt.

/Tifo - moderator

tifo skrev:
Om du ser att någon är otrevlig går det utmärkt bra att anmäla det inlägget. Det hjälper till så att vi kan hålla buke trevligt.

/Tifo - moderator

Ähh, det är ju såna som "ni" innefolk känner så då känns det nästan meningslöst.
Tyvärr är det stora indelningar på detta forum, till skillnad mot andra. Trist...var inte så förr.
Det finns de som är "inne och känner varandra" och de som inte är lika "inne" och möjligtvis inte heller lika aktiva och kommer på träffar osv. Tycker dock inte att man måste ge en otrevlig motfråga bara för att...Kan citera/klistra in ett exempel:

Detta svarade jag på nyligen:
Citat:
Ursprungligen postat av Dextrosol
Hej!!

Finns det ngn i detta avlånga land som kan hjälpa mig att fundera ut vad det kan vara få fel på min bil????

Under gummimattan på förarsidan är det alldeles vått. Det känns lite "filkit" när man tar på det. Kan det vara från kylaren?? Det konstiga är att när det är torrt ute är vattnet nästan borta, medans vid regn eller snö är det helt genomvått på hela heltäckningsmattan. Därför får jag det inte till att stämma att det skulle vara kylaren??? Har klistrat runt takluckan med maskeringstejp så den kan det inte vara.

Fått veta felet??

Om INTE vill jag veta vad du har för bil och vilken utrustning det finns i den, typ AC/ACC/ECC osv...? Gärna årsmodell och själva bilmärket och modellen. Viktigt att veta om man ska kunna hjälpa på nätet...

Fick då svar från Pelle_P så här:

Citat:
Ursprungligen postat av Angel_23
Fått veta felet??

Om INTE vill jag veta vad du har för bil och vilken utrustning det finns i den, typ AC/ACC/ECC osv...? Gärna årsmodell och själva bilmärket och modellen. Viktigt att veta om man ska kunna hjälpa på nätet...

Och varför det då??
Metaliclack också?

Varpå jag svarar:

Citat:
Ursprungligen postat av Pelle_P
Och varför det då??
Metaliclack också?

Hmmm varför måste det alltid vara någon som måste vara otrevlig här?

OM fallet är så att denne trådskapare inte kollat golven (som någon redan nämt att hon bör göra) så KAN dte ju vara ett större fel av annan sort än hål i golvet eller läckande kylare eller läckande värmekran osv osv osv osv...Därför är det inte FEL att veta om det är tex AC/ACC/ECC på bilen eftersom en sådan sak brukar kunna krångla till sig efter några år. Och även lättare att ge hjälp om man vet vad dte är för modell på bilen och årsmodell såklart. När du ringer en verksatd säger du då bara att jag har en bil som gör si och så? Brukar du då inte behöva berätta lite bakomliggande fakta som vilket märke du kör och vilken årsmodell?

Sluta upp och svara otrevligt, var inget otrevligt i mitt inlägg! Tyckte du min frågeställning/mitt svar var knasigt eller dumt så håll det för dig själv.

Och får då av Pelle_P igen:

Jag skulle spricka om jag inte skulle kunna ifrågasätta något på ett diskussionsforum,och att en verkstad skulle vara intresserad av vad det är för bil man om man söker hjälp,har beror väl på om de jobbar med dessa eller hur?

Då måste Carolus inflika lite spydigt till Pelle_P:

Självklart Pelle_P det är vädligt viktigt att veta vad det är för sorts lack... Hellst skall man veta färgkoden för att kunna diagnostisera en bil via nätet...

Då svarar jag att det finns inte ord för hur otrevliga "ni" är...

tifo skrev:

/Tifo - moderator
Hade jag ingen aning om...vet bara om en enda som är "banned";)...men så har jag ju inte varit här så länge än...

Till trådskaparen:
Ett tips är att försöka lyssna till de inlägg som har något vettigt att ge. Strunta i de som vill starta upp tjafs, gå inte i svaromål på dumt snack. Inte så lätt att göra alla gånger...men man får försöka strunta i dom;)

Det är ingen som blir bannad för att du skickar synpunkt (varningstriangeln t v) på ett inlägg. Du kan skicka synpunkter på allt som du tycker bryter mot Bukes regler, det är en hjälp för moderator att bli uppmärksammad på trådar/inlägg.

Mandy_Loves_Vera skrev:
Det har jag me undrat. Fast jag tycker att här finns väldigt många jättesnälla också :) Men... jag tycker att alla som är elaka borde lägga av med det. folk blir faktiskt sårade. :mad:

Ja visst finns det många många trevliga och glada här. Jag säger inte att ALLA är otrevliga.

Men tyvärr är det ganska känt att om EN otrevlig/sur kommer in i ett rum med tio glada/trevliga så smittar det av sig fort på de tio andra att bli lika sura och otrevliga. MEN en glad/trevlig har svårt att vända tio otrevliga/sura till att bli glada/trevliga...

Det tråkiga smittar tyvärr oftast av sig snabbare än det trevliga så man blir lätt irriterad när man får dryga svar om man undrar något. Anser en person, säg jag själv, att någon skrivier något konstigt eller dumt oseriöst You name it så struntar man ju i att svara. Ibland känns det som folk bara svarar för att dra igång en otrevlig och meningslös disskusion om ingenting bara för att få avreagera sin ilska och sin tjurighet på någon. DET är trist...

Piraja skrev:
Hade jag ingen aning om...vet bara om en enda som är "banned";)...men så har jag ju inte varit här så länge än...

Till trådskaparen:
Ett tips är att försöka lyssna till de inlägg som har något vettigt att ge. Strunta i de som vill starta upp tjafs, gå inte i svaromål på dumt snack. Inte så lätt att göra alla gånger...men man får försöka strunta i dom;)

Det har du helt rätt i, att det alla gånger inte är så lätt att strunta i det en del skriver för allt för många ggr känns det som man får spydiga kommentarer så fort man visar "nunan" här...

Tur det finns fler iaf och en hel del verkar ju känna igen sig, är inte det ganska skrämmande att så många känner sig lite som man inte hör hemma här?

Angel_23 skrev:
Ähh, det är ju såna som "ni" innefolk känner så då känns det nästan meningslöst.
.
Jag är moderator för det här forumet. Om du anser att det gör mig till medlem i "innefolket" så kan jag inte hindra dig från att ha den åsikten. Jag känner inte igen mig i den beskrivningen.

Jag läste i biltråden och såg att PelleP gjorde sig lustig på din bekostnad. Om du anser att det är ett övertramp råder jag dig att anmäla det inlägget. Du kan ju inte begära att jag ska kunna tolka in dina känslor i ett sådant svar. Själv hade jag inte höjt ett ögonbryn, Pelle har den sortens humor. Men det är MIN tolkning. Den är inte mer rätt än din. Att jag sedan måste göra en bedömning av halten påhopp gör att jag kanske inte kommer fram till ett resultat som tillfredställer dig. Men så är det ibland.

tifo skrev:
Jag är moderator för det här forumet. Om du anser att det gör mig till medlem i "innefolket" så kan jag inte hindra dig från att ha den åsikten. Jag känner inte igen mig i den beskrivningen.

Jag läste i biltråden och såg att PelleP gjorde sig lustig på din bekostnad. Om du anser att det är ett övertramp råder jag dig att anmäla det inlägget. Du kan ju inte begära att jag ska kunna tolka in dina känslor i ett sådant svar. Själv hade jag inte höjt ett ögonbryn, Pelle har den sortens humor. Men det är MIN tolkning. Den är inte mer rätt än din. Att jag sedan måste göra en bedömning av halten påhopp gör att jag kanske inte kommer fram till ett resultat som tillfredställer dig. Men så är det ibland.[/QUOT

Den sortens humor? Så jag kan skämta hit och dit på folks bekostnad bara för att jag har sådan humor? Även om jag sårar folk?
Då vettetusan om du ska vara moderator som inte anser att det han skrev var att trampa lite för långt...
Men som sagt...det är min åsikt...
Jag tänker inte anmäla det för det är som sagt meningslöst, du har redan klargjort med detta inlägg att du skiter i det han skrev, för DU skulle inte höja på ögonbrynen för det...du är för partisk.

Angel_23 skrev:
Då vettetusan om du ska vara moderator som inte anser att det han skrev var att trampa lite för långt...
Men som sagt...det är min åsikt...
Jag tänker inte anmäla det för det är som sagt meningslöst, du har redan klargjort med detta inlägg att du skiter i det han skrev, för DU skulle inte höja på ögonbrynen för det...du är för partisk.

Men då kan du väl pm:a Gunnar och anmäla dig frivillig till moderatorskapet :idea:

Jane_Done skrev:
Men då kan du väl pm:a Gunnar och anmäla dig frivillig till moderatorskapet :idea:

För att de som är moderatorer här inte kan se på varje anmälan helt opartiskt?

Hur ska jag kunna veta att du blir sårad av det om du inte skriver det rakt ut, anmäler det eller pm-ar mig? Jag är inte synsk. Jag säger att det är Pelle_P har sådan humor, jag säger inte att jag tycker det är roligt. I stället startar du en tråd om att det är taskig stämning på buke för att Pelle gjort sig lustig på din bekostnad? Oavsett vad, så gör det mig inte partisk.

Jag anmäler om jag tycker att inlägget är störande. Ibland tas inlägget bort, ibland inte. Det är ju upp till moderatorn på aktuellt forum att göra en bedömning i slutändan så om många anmäler så ökar ju chansen att inlägget raderas.

tifo skrev:
Hur ska jag kunna veta att du blir sårad av det om du inte skriver det rakt ut, anmäler det eller pm-ar mig? Jag är inte synsk. Jag säger att det är Pelle_P har sådan humor, jag säger inte att jag tycker det är roligt. I stället startar du en tråd om att det är taskig stämning på buke för att Pelle gjort sig lustig på din bekostnad? Oavsett vad, så gör det mig inte partisk.

Själv hade jag inte höjt ett ögonbryn, Pelle har den sortens humor. Men det är MIN tolkning. Den är inte mer rätt än din. Att jag sedan måste göra en bedömning av halten påhopp gör att jag kanske inte kommer fram till ett resultat som tillfredställer dig. Men så är det ibland.

Det skrev ju du och det tolkar jag som att du redan sagt vad du tycker..och det är att Pelle_P har sån humor...

Skit samma, nu spinner ju bara tråden vidare och blir mer och mer meningslös..som vanligt.

Och det var inte bara Pelle_P´s inlägg som jag reagerade över utan så här är det varje gång man besöker buke...trist men sant. verkar ju vara fler som känner så.

Men varför startade du tråden över huvudtaget? För att alla ska säga att du har rätt och Pelle är dum?

Du kan ju inte anklaga en moderator för att tillhöra ett innegång och att vara partisk för att du är sårad. Det är ju mycket smartare att anmäla inlägget så tar du och moderatorn en diskussion i pm-form.

Angel_23 skrev:
...Den sortens humor? Så jag kan skämta hit och dit på folks bekostnad bara för att jag har sådan humor? Även om jag sårar folk?...
Är inte detta ett klassiskt problem över nätet? Att det är svårt att veta vad som är skämt och allvar i skriven text från någon man inte känner eftersom man inte kan se nyanserna. Som upplagt för missförstånd.

Ibland verkar det som att folk (överlag och inte bara på Buke) njuter av att vara elaka. Kanske försöker de sänka andra för att känna sig lite bättre till mods själva? I vilket fall som helst är det i alla sammanhang trist med negativa människor. De skapar ju inte någon trevlig stämning.

(Jag är inte moderator)

Det är inte tifo som med enskilda modereringar bestämmer nivån på Buke. Nivån har stöpts fram under flera år av Gunnar tillsammans med moderatorerna. Han för ett ständigt samtal med dem om vad som ska tillåtas/inte tillåtas.

Här är högt i tak för ganska tuffa tag. Under mina år som moderator uppfattade jag att det är så Gunnar vill ha det. Högt i tak alltså.

Och i det perspektivet hade Pelles inlägg till dig i biltråden knappt ens lämnat golvet. Från moderatorsynvinkel. Däremot tycker jag att det var tillräckligt löjligt för att du själv skulle kunna protestera mot det. Du kan säga "lägg av", du kan säga " jag vill inte ha dina löjliga kommentarer", du kan nonchalera det - men du kan inte kräva att moderator ska komma rusande så fort nån kliver nån en enda millimeter från artighetslinjen.

mandalaki skrev:
Det är ingen som blir bannad för att du skickar synpunkt (varningstriangeln t v) på ett inlägg. Du kan skicka synpunkter på allt som du tycker bryter mot Bukes regler, det är en hjälp för moderator att bli uppmärksammad på trådar/inlägg.
Ska komma ihåg det;) Tack för infon...

Jane_Done skrev:
Men varför startade du tråden över huvudtaget? För att alla ska säga att du har rätt och Pelle är dum?

Du kan ju inte anklaga en moderator för att tillhöra ett innegång och att vara partisk för att du är sårad. Det är ju mycket smartare att anmäla inlägget så tar du och moderatorn en diskussion i pm-form.

För att visa att det finns folk som ibland blir besvikna på att folk vill göra sig roliga över andras inlägg...
Jag anklagar inte någon specifik för att vara inne i något gäng men ibland känns det så här, tyvärr allt för ofta. Vilket är trist för forumet har ju inte alltid haft denna jargong. Det har varit väldigt trevligt här och är det nu med stundtals...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 838
Senast: Lavinia
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 230
Senast: Kraxa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
1 016
Senast: Cattis_E
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 921
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höjda elpriser
  • Julklappar 2024!
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur