Sv: Måste bara fråga
tifo skrev:
Om du ser att någon är otrevlig går det utmärkt bra att anmäla det inlägget. Det hjälper till så att vi kan hålla buke trevligt.
/Tifo - moderator
Ähh, det är ju såna som "ni" innefolk känner så då känns det nästan meningslöst.
Tyvärr är det stora indelningar på detta forum, till skillnad mot andra. Trist...var inte så förr.
Det finns de som är "inne och känner varandra" och de som inte är lika "inne" och möjligtvis inte heller lika aktiva och kommer på träffar osv. Tycker dock inte att man måste ge en otrevlig motfråga bara för att...Kan citera/klistra in ett exempel:
Detta svarade jag på nyligen:
Citat:
Ursprungligen postat av Dextrosol
Hej!!
Finns det ngn i detta avlånga land som kan hjälpa mig att fundera ut vad det kan vara få fel på min bil????
Under gummimattan på förarsidan är det alldeles vått. Det känns lite "filkit" när man tar på det. Kan det vara från kylaren?? Det konstiga är att när det är torrt ute är vattnet nästan borta, medans vid regn eller snö är det helt genomvått på hela heltäckningsmattan. Därför får jag det inte till att stämma att det skulle vara kylaren??? Har klistrat runt takluckan med maskeringstejp så den kan det inte vara.
Fått veta felet??
Om INTE vill jag veta vad du har för bil och vilken utrustning det finns i den, typ AC/ACC/ECC osv...? Gärna årsmodell och själva bilmärket och modellen. Viktigt att veta om man ska kunna hjälpa på nätet...
Fick då svar från Pelle_P så här:
Citat:
Ursprungligen postat av Angel_23
Fått veta felet??
Om INTE vill jag veta vad du har för bil och vilken utrustning det finns i den, typ AC/ACC/ECC osv...? Gärna årsmodell och själva bilmärket och modellen. Viktigt att veta om man ska kunna hjälpa på nätet...
Och varför det då??
Metaliclack också?
Varpå jag svarar:
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle_P
Och varför det då??
Metaliclack också?
Hmmm varför måste det alltid vara någon som måste vara otrevlig här?
OM fallet är så att denne trådskapare inte kollat golven (som någon redan nämt att hon bör göra) så KAN dte ju vara ett större fel av annan sort än hål i golvet eller läckande kylare eller läckande värmekran osv osv osv osv...Därför är det inte FEL att veta om det är tex AC/ACC/ECC på bilen eftersom en sådan sak brukar kunna krångla till sig efter några år. Och även lättare att ge hjälp om man vet vad dte är för modell på bilen och årsmodell såklart. När du ringer en verksatd säger du då bara att jag har en bil som gör si och så? Brukar du då inte behöva berätta lite bakomliggande fakta som vilket märke du kör och vilken årsmodell?
Sluta upp och svara otrevligt, var inget otrevligt i mitt inlägg! Tyckte du min frågeställning/mitt svar var knasigt eller dumt så håll det för dig själv.
Och får då av Pelle_P igen:
Jag skulle spricka om jag inte skulle kunna ifrågasätta något på ett diskussionsforum,och att en verkstad skulle vara intresserad av vad det är för bil man om man söker hjälp,har beror väl på om de jobbar med dessa eller hur?
Då måste Carolus inflika lite spydigt till Pelle_P:
Självklart Pelle_P det är vädligt viktigt att veta vad det är för sorts lack... Hellst skall man veta färgkoden för att kunna diagnostisera en bil via nätet...
Då svarar jag att det finns inte ord för hur otrevliga "ni" är...