Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dom som brukar ha mycket (>500 epg) har haft mer än vanligt. Den som hade mest hade runt 1000. De som brukar nolla nollade som vanligt. Unghästen hade mindre än vanligt men hennes mamma är en av dom som brukar nolla så det kan vara så att hon också är på väg att bli en sån nu när hon inte är jätteliten längre.(Specifik fråga, gör därför en ny tråd istället för att skriva i avmaskningstråden.)
Alla mina hästar har i år haft MASSOR av ägg. Undrar om det är likadant för andra, och om det kan härröras till fjolårets varma och torra sommar med nerbetade hagar?
Upplever också att vi hade fler hästar än vanligt nu i vår som behövde avmaskas. Flera som inte behövt det på flera år, samt nån (bland annat min) som hade mer än vanligt!(Specifik fråga, gör därför en ny tråd istället för att skriva i avmaskningstråden.)
Alla mina hästar har i år haft MASSOR av ägg. Undrar om det är likadant för andra, och om det kan härröras till fjolårets varma och torra sommar med nerbetade hagar?
Har äntligen fått noll igen efter 3 år med mask, ny häst som kom in i hagarna då.
Lilla blodsmak och bandmask.Vad är det för mask du fått in då som smittat så mycket ? Stora blodmasken ?
Under torkan utvecklades inte äggen men så snart regnet kom exploderade allt som kommit ut under sommaren samtidigt. De hästar som åt nära rstorna då fick i sig stora mängder smitta.
Så det är inte konstigt att min matglada ponny (550 förra året, avmaskades) hade 1100 i år?Under torkan utvecklades inte äggen men så snart regnet kom exploderade allt som kommit ut under sommaren samtidigt. De hästar som åt nära rstorna då fick i sig stora mängder smitta.
Skulle också vara en rimlig förklaring till varför min fjording plötsligt ökat så enormtSå det är inte konstigt att min matglada ponny (550 förra året, avmaskades) hade 1100 i år?
Tänkte att det kunde vara något sånt. Tack för förklaring!Under torkan utvecklades inte äggen men så snart regnet kom exploderade allt som kommit ut under sommaren samtidigt. De hästar som åt nära rstorna då fick i sig stora mängder smitta.
Du kan själv läsa SVAs studie i ämnet och inte försöka tolka vad andra kommer tro.Men vilket regn då? Och under vilka förhållanden?
Utifrån att en del tror att mask i sak smittar satan rent generellt, så kan dessa tolka ditt svar som att marker rent allmänt är smittade av mask och då får hästarna i sig mask när vädret ändrar sig . Så menar du ju inte alls eller hur ?!
Har du möjlighet att länka? Har letat men hittar inte!Du kan själv läsa SVAs studie i ämnet och inte försöka tolka vad andra kommer tro.
Har du möjlighet att länka? Har letat men hittar inte!