O
_otursbarn_
min pålle har på senare tid blivit lite konstig ( annorliunda mot vad han brukar vara), detta vet jag att det inte beror på pälsfällningen enbart utan det är något som itne stämmer..
Lite om hästen: 10 årig arab/hbl valack. var förut väldigt positiv och glad. gjorde aldrig något elakt eller liknande( inte med mening iaf). Lite problem med tänderna, men inget som stör honom enl veterinären.
* Visar obehag vid sadling
* Visar obehag vid ridning (sur och grinig, ovillig)
* Lägger öronen bakåt
* Gör väldiga motstånd när jag rider (han brukar vara väääldigt sammarbetsvillig)
* Är sur i stallet
* Oregelbundna gångarter (ingen direkt hälta. vart hos veterinär idag utan att komma fram till någon anledning till hans betenden, då visade han ingen direkt hälta på böjprov elelr longeringen. bara liiiite typ stelhet i alla 4 benen. men inget att oroa sig för.)
* Dålig koordninationi gångarterna
* Tappat mkt muskler
* Går väldigt lätt bakom lod vid ridning
* Går ofta med huvuder på sned.
* Svårigheter med gångat (galoppen)
vad skulle ni gjort.?
Lite om hästen: 10 årig arab/hbl valack. var förut väldigt positiv och glad. gjorde aldrig något elakt eller liknande( inte med mening iaf). Lite problem med tänderna, men inget som stör honom enl veterinären.
* Visar obehag vid sadling
* Visar obehag vid ridning (sur och grinig, ovillig)
* Lägger öronen bakåt
* Gör väldiga motstånd när jag rider (han brukar vara väääldigt sammarbetsvillig)
* Är sur i stallet
* Oregelbundna gångarter (ingen direkt hälta. vart hos veterinär idag utan att komma fram till någon anledning till hans betenden, då visade han ingen direkt hälta på böjprov elelr longeringen. bara liiiite typ stelhet i alla 4 benen. men inget att oroa sig för.)
* Dålig koordninationi gångarterna
* Tappat mkt muskler
* Går väldigt lätt bakom lod vid ridning
* Går ofta med huvuder på sned.
* Svårigheter med gångat (galoppen)
vad skulle ni gjort.?