A

agnes_90

hur masserar jag min häst? skulle vilja ha några tips. Nån sida eller någon bra bok eller nått? inte nått för avanserat tack ! :)

ska man ha nån massageolja eller nått för hästar?

Sv: massage ?

Eva Eternell Hagens bok Hästmassage tycker jag är ett bra sätt att börja. Marina Axelson Callum har gett ut en bok om hästmassage för ett par år sedan. Många diplomerade hästmassörer håller kurser, sök en massör nära dig via Nordiska hästmassörförbundet http://www.nhmf.se
Det finns också en utmärkt tvådagars introduktionskurs på Axelsons Animal Massage School.

Edit: nej, du behöver inte någon olja, händerna räcker långt.

Edit 2: Det vanligaste felet är att ha för bråttom och att ta i för hårt.

Liknande trådar

Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
499
Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
212
Senast: SaraXX
·
Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
9
· Visningar
502
Senast: Jahopp
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka