F

froggy

Någon som har fått sin häst masserad. Har det blivit bättre,eller fortfarande samma som förut(om den vart spänd,haft ont eller liknande)?

Sv: Massage!

Jag masserar min häst själv då och då, har gått 3/5 steg på Axelsons och jag upplever iaf att han blivit mjukare iprincip hela kroppen :)..
Jag tror knappast att det kan bli sämre iaf! :)

Man brukar massera hästen ca 3 ggr innan man kan se skillnad.Ger det ingen skillnad så är det högst troligt att det är ngt annat,som man inte kan komma åt med massage.

Jag masserar rygg- och rumpmuskler på inrådan från min ET. Hon (hästen alltså) kändes ganska "svampig" i ena rumpmuskeln, men har nu masserat i över 2 månader (var 4:de dag) och hon känns mycket bättre!

Malin

Liknande trådar

Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
703
Senast: tara
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 583
Hästvård Det här är tredje sommaren som hästen får ont i ländryggsslutet, på vänster sida. Vi har inte rett ut det tidigare men nu är det...
2
Svar
34
· Visningar
1 782
Senast: Corax
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 984
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Stor enkel hundras med lagom driv