Massa ideer till projektarbete

S

Silly

Ska börja med mitt projektarbete i sommar, har inte valt vad jag vill göra än men har massor med ideer som jag tror går att genomföra. Ni får gärna hjälpa mig att utveckla dem, sätta upp frågeställningar och mål med dem, lite om hur de ska genomföras (inte värsta detaljerade men i stora drag) osv. Och självklart kan ni som också ska ha projektarbete nu nappa en idee av mig. Fler ideer är välkomna, det får gärna vara något som ska utföras praktiskt med resultat i form av en film, en utställning, föreställning (typ, uppvisning av något slag till exempel) och för min del är det bra om man kan anknyta till Naturvetenskap.

Lite ideer:
  • Informationshäfte/bok som innehåller grunderna i hållbarhetsträning, konditionsträning, streching, utfodring, anpassning av utrustning, tömkörning osv, sånt som ska bidra till en mer hållbar och fysiskt nöjd häst.
  • Jämförande beteendestudie på domesticerad häst och t ex przewalski eller zebra. (Funderar också på hund vs varg)
  • Jämförande beteendestudie på olika raser el dylikt. (t ex prestationsavlade tävlingshästar vs "vanliga" halvblod, ponny vs häst)
  • Fotoutställning (människa och älskade hästen, ridskolebarn och hästar, lycka med hästar)
  • Göra något med handikappade, utvecklingsstörda eller bara barn och hästar.
  • Köra in en shettis
  • Träna freestyleridning på min häst --> någon form av uppvisning eller film som resultat
  • Anordna en riktig långritt med flera deltagare
  • Prova att rida flera olika hästar med olika nosgrimmor och betttyper av olika storlekar och höjdinställningar för att se om man kan ta reda vad hästarna uppskattar bäst.

Fyller på om jag kommer på något mer...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Massa ideer till projektarbete

Långritt tycker jag verkar kul ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka