Maskroskur?

B

BJORKA

Finns det nån som har nån erfarenhet av maskros??
Jag har ett Tinker sto (Kiwi) på ca 12 år. Hon har fått massage behandlingar mot stela muskler. Nu rekommenderar massören att jag ska ge henne en maskroskur på ca tre veckor, för att få bort slaggen i kroppen på henne. På så sätt kunde hon lättare använda energin till att bli bättre i musklerna istället för att arbeta så mycket för att få ut slaggen.Nu undrar jag...Stämmer det???

Vill på samma gång fråga lite om ni har nån bra lösning på hur man på bästa sätt kan hjälpa en fånghäst med alternativa lösningar? Finns det nånting ni kan rekommendera? Har prövat strasser ett tag,men har nu återgått till normal skoning igen! Hovslagaren rekommenderade att vi ska in å röntga honom igen, så vi har en tid nästa vecka. Så att det blir lättare att se hur vi ska verka fötterna på honom hädanefter. Hur mycket vi vågar ta..Fick oturligt nog en släng av återfall nu nyligen pga att vi var tvungna att byta foder..=( Tacksam för svar!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Maskroskur?

Jag skulle vara försiktig med örter på en fånghäst, alla foderförändringar ska ju helst undvikas.

Min unghäst har (bland annat) fått en treveckorskur med maskros. Den effekt jag upplevde var..exakt NOLL.

Sen får iofs hon fortfarande örter (gullris 3 v, sen ehh nåt annat, glömt vilket i 3 v och sen maskros i 3 veckor och så börjar vi om) eftersomd amen är MYCKET förtjust i örterna. Men någon skillnad har jag inte sett dem göra, med undantag för gullriset.

Liknande trådar

Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 460
Hästvård Tappar snart hoppet helt och hållet och just nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra längre. Min häst (en 5årig korsning, överväxt...
2
Svar
23
· Visningar
3 682
Senast: MalanMjöl
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 695
Senast: Karminnie
·
Hästvård Behöver hjälp med tankar....det låter helt sjukt när jag läser hon är ju jämt skadad lugnt riden massage regelbundet osv väldigt...
Svar
11
· Visningar
6 750
Senast: Madde_padde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka