Alida

Trådstartare
Hej! Jag ska snart på maskerad med min häst, har tänkt att klä ut mig till en pirat och ha ögonlapp på hästen, då hon bara har ett öga. Om ni har några idéer på kläder till ryttare och till häst. Hästen är brun med svart man och svans, fyra vita ben och bläs. tacksam för svar snarast, då vi ska på maskeraden i början av augusti. Tack på förhand!
 
Jag har hoppat en maskeradhoppning brun ridskolehäst, hade vita ridbyxor, hade köpt en piratklänning, tror jag googlade mig fram, sen hade jag slaktat ett par gamla solglasögon och satte för ena ögat, så det såg ut som en ögonlapp, fast jag hade full syn, samt hade jag sytt och målat ett eget piratflagga/ländtäcke, då såg vi ut såhär:
10514448_10206991381533448_8907532391408348314_o.jpg
11219543_10206991376013310_1631611030953507091_o.jpg
11406227_10206991380813430_5286800199596948045_o.jpg


Går säkert att sy en egen ögonlapp till hästen om du är händig och hästen är enögd. :)
 
Jag har alltid sagt att jag på min kolsvarta häst ska klä ut mig till liemannen eller en Nazgûl :D Inte för att det hjälper dig men ett roligt tips om fler med svarta hästar läser.

Kan du inte köpa någon randig tröja på lager (och siffror - censurerade namnet på butiken), den affären har bra randiga kläder ofta. Några skarfer. Och rita skägg på hakan och mustasch/polisonger med en mascara :D En tygpapegoja... Någon piratflagga kan vara roligt med. :) Kan hästen på ena frambenet ha ett brunt skydd/linda som kan se ut som ett träben? Bara spekulerar ;)
 
Hej! Jag ska snart på maskerad med min häst, har tänkt att klä ut mig till en pirat och ha ögonlapp på hästen, då hon bara har ett öga. Om ni har några idéer på kläder till ryttare och till häst. Hästen är brun med svart man och svans, fyra vita ben och bläs. tacksam för svar snarast, då vi ska på maskeraden i början av augusti. Tack på förhand!
eftersom hästen är enögd så kan hon ju vara piraten och du papegoja ;).
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, Är dålig på detta med färger och är lite nyfiken på vad hästen egentligen har för färg. Det handlar om en D-ponny från Irland helt...
Svar
18
· Visningar
1 893
Senast: Rosett
·
Gnägg Jag har då en otroligt orelevant fråga för min egen del (då jag varken äger häst, har pengar, är myndig eller bor hemifrån), men jag...
Svar
19
· Visningar
2 256
Senast: Fenestra
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ja, man kan ju inte lyckas varje gång... Nu har det ju faktiskt gått så himla bra och varit så roligt ett tag, så det är väl självklart...
Svar
0
· Visningar
218
Senast: cassiopeja
·
Dressyr Hej alla! Jag ska åka på min livs första dressyrtävng i morgon - en dressyr clear round som anordnas i ett lite större privat stall...
Svar
5
· Visningar
1 298

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp