Mask under sommaren

Abeotoo

Trådstartare
Hej alla,

Två snabba frågor :-)

1. Får katten bara spol- och bandmask av fåglar, eller kan de få detta av mössen också?
2. Ska man ge tabletter mot mask endast när man ser att dom har det, eller ska de ha löpande under sommaren?

Tack!

Avmaskar man i onödan så kan maskarna bli resistenta mot avmaskningsmedlen så avmaskning bör endast ske vid konstaterad mask, antingen att man ser med blotta ögat eller har gjort ett test med Kolla masken som kan köpas på bland annat apoteket.

Tack för toppentips med "Kolla masken". Ska kolla in den, vill ju inte att Sigge ska få stark(?) medicin i onödan :-/

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
204
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Nästan all kattmat innehållet fisk. I majoriteten av barnböcker/filmer är det fisk som ges till katter. Pekböcker har ofta att man ska...
Svar
8
· Visningar
840
Senast: ufot
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
589
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama