Marvinsborste?

M

mysecretgarden

Ngn som vet var man kan hitta en bra borste till sina marsvin? Dom är släthåriga, hyfsat korthåriga och med väldigt tjock päls (blandras).

Tack på förhand :bow:

Sv: Marvinsborste?

Jag har inte hittat några jag tyckte var bra :/ De enda som fanns hade så vassa piggar att de små liven började hugga och gny (krävs mkt till för det), och jag vill ju helst att det ska vara mysigt för dom med. :p

I skoaffären finns det en typ av "borste" för mocka.
Den tar bort fällpäls och gör släthåriga djur blanka och fina. :idea:

Det är inga borst på den utan några gummiskrapor. (svårt att förklara)

Jag har haft en mjukare variant av nagelborste som jag har tyckt funkat bra till både katter och andra små djur.

då kammar du juh fel eller så är det tovor i underpälsen på dem.. de kammar jag pratar om sticks absolut inte, dock kan marsvinet gnälla om man fastnar i en tova..

Jag har så kallade babyborstar till mina marsvin. De tar bort det lösa håret men skadar inte marsvinen. Jättebra:)

Ja, jag vet inte riktigt om vi tänkte på samma borstar.. :) Men nu var jag inne på en djuraffär jag inte besökt innan och det var en kanontrevlig tjej som hjälpte mig att hitta en bra kam. Det är tydligen försvarets egna kam för deras schäferhudar, grövre sick-sack på ena sidan och smalare på andra. Den funkar hur bra som helst. Dom har ju inga tovor eller så, utan det är mest fällningspäls som ska bort, och den här använde dom tydligen på hundar och katter och kaniner och hästar osv. Alla tre grisarna älska den iaf :D

Jag köpte en av dom i en butik som säljer barn kläder och tillbehör, sen den andra köpte jag faktiskt i en djuraffär, dom hade tagit hem några för att testa om det funkade att använda till smådjur och det går alledes utmärkt:)

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 172
Senast: Efwa
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 158
Senast: Hoarfrost
·
Hästvård Nu behöver jag hjälp! När jag började borsta min häst idag så märkte jag att han är väldigt öm på höger sida nertill vid halsfästet...
Svar
7
· Visningar
571
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Hej alla! Jag har tänkt höra med vården också, men kan ju fråga om ev personliga erfarenheter först... Jo, jag har vissa månader...
2
Svar
20
· Visningar
1 429
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar