Martingaler...

Sv: Martingaler...

Den är till för hästar som biter tag i remmarna. Med hjälp av plattan kan de inte göra det.

Tror den heter så käckt som Anti-Bit iallafall när jag köpte min från Dyon. håller med om att det är ganska fult, men bra om man har en gnagare:smirk:

Min häst har sin på sig på min lilla bild, och den syns ju inte ens. Så även om det är fult vem bryr sig....

Hej!
Tack fö svaren!

Jag tycker inte det ser fult ut :)

det är oxå bra för straka hästar, eftersom att "plattan" trycks mot halsen. Häveffekten blir större med en stor platta än med två små smala remmar!

Liknande trådar

Ridning Hej,vi köpte en jättefin welshponny valack 14 år för snart 1 år sedan,han är superfin,väldigt pigg,känslig i munnen och sitsen, han har...
Svar
9
· Visningar
1 836
Senast: sorbifolia
·
Utrustning Hej Buke! Jag var ute och red med en grupp ekipage igår, och vid några tillfällen fick vi stanna och vänta in de andra. Ponnyn brukar...
Svar
4
· Visningar
877
Senast: FiaM
·
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 823
Senast: Vogue
·
Utrustning Ursäkta alla trådstartar :o Men till frågan. Det här med nosgrimmor. Jag har inte direkt haft nån tanke bakom val av nosgrimma, annat än...
Svar
0
· Visningar
1 174

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka