grodan21

Trådstartare
Jag har för första gången gången köpt en martingal till hästen och idag när den skulle passas in på hästen insåg jag att jag inte har en aning om hur den ska sitta :o Så hur passar jag in en martingal?

Jag har för första gången gången köpt en martingal till hästen och idag när den skulle passas in på hästen insåg jag att jag inte har en aning om hur den ska sitta :o Så hur passar jag in en martingal?

Såhär. 😊

Hur ”kort” man vill ha den mellan sadelgjord och de löpande ringarna är individuellt. Det beror på hur högt du vill att hästen skall kunna höja huvudet innan det tar stopp.
Tänk också på att det mellan halsringen och sadelgjordsfästet inte får glappa för mycket, pga risken att fastna med en hov där.

Bifogade filer

• 2533934E-AD58-4E12-AE76-CA1DD6955A16.webp
    2533934E-AD58-4E12-AE76-CA1DD6955A16.webp
    31,7 KB · Visningar: 15
Får ta och göra ett gäng nya hål i remmen som fäst i sadelgjorden. Hur tajt ska den sitta?

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet hurdana hästar hööks regntäcke tornado pony fairfield passar på?
Svar
0
· Visningar
212
Senast: aglaonema
·
Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
749
Senast: iNHALE
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
488
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka