Martingal med platta? - Var?

IterBis

Trådstartare
Någon som vet vart man kan hitta martingal med platta som inte kostar över 600kr? :p Ser nästan aldrig sånna ute i butiker..

Sv: Martingal med platta? - Var?

Tackar! Att jag inte tänkte på Börjes. Ni vet inte om det finns nån avtagbar som man kan köpa utan själva martingalen?

Jo det finns. Minns inte märke men nåt av de dyrare, typ HG eller Dyon, har.

Jag blev rekommenderad att köpa en sån av min tränare då mitt ena sto gärna biter i tyglarna.
Tror det är det den är till för. Hon har i alla fall slutat att bita i dem.. :p

Senast ändrad:

Jag blev rekommenderad att köpa en sån av min tränare då mitt ena sto gärna biter i tyglarna.
Tror det är det den är till för. Hon har i alla fall slutat att bita i dem.. :p

Används förutom det du skrev (när de biter/fastar i tyglarna/martingalen) även för att "hålla ihop" tyglarna - blev iaf jag informerad om av "galoppfolket" på den tiden jag var involverad.

Och för att minska risken att hästen fastnar i martingalen - vilket min lyckats med.

Ingen som vet något lite billigare märke som har avtagbar? :D Både Henri Di Rivel och Börjes verkar vara "fasta" på själva martingalen. Vill ju ha en som går att sätta på förbygeln.

En kompis sa att Hööks ska ha, men har då aldrig sett nån där och på hemsidan verkar dem inte heller ha någon.

Min dam har biter gärna i martingalen och slår upp benen så hon är nära att fastna i den, så här är det bara martingal m. platta som gäller.

Så den är alltså till för att undvika att hästen fastnar och biter som alla andra skivit:p

Såg nyss en på en vanlig auktionsajt (inte min auktion) där det finns en sån du letar efter på utrop 1,- :idea:

Tack för tipset, den hade varit perfekt! Tyvärr verkar den bara finnas i svart och jag har brun utrustning =/

Liknande trådar

Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 242
Senast: NilHe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
365
Senast: cassiopeja
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
690
Senast: Åsa A
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
410
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst
  • Dressyrsnack nummer 18