Marsvinsnamn.

cactuspower

Trådstartare
Antar att jag nu övertagit min systers två marsvin, som båda är honor. Men de heter ingenting så jag undrar om ni har några förslag att komma med? :)

Tacksam för tips!, tack på f.h!

Hur ser de ut?

Mitt marsvin heter Mixen men det enda namnet han lyssnar på är Gnaget så det är det enda vi kallar honom.

Humla! jag ÄLSKAR det namnet...!:P
Eller bollen, eller smulan, eller pippi, eller rullan, eller sanna, eller pepsi, eller Maja, eller nått i den stilen...något sött iaf...eftersom marsvin är sååå söta! :D :D :D

Tack för förslagen! Ang. hur de ser ut så är det ena ett strävhårigt det är brunt och vitt. Det andra är ett virvelmarsvin, det är mer mörkare typ svart och vitt..

Har själv funderat på det där med dubbelnamn. Funderar lite på "polarn" och "pyret".. vad tror ni om dem?

Virvelmarsvinet är väldigt bussigt av sig, funderar på om den ska heta Polarn och sedan att den strävhåriga saken, som är lite mindre och mer skygg av sig ska heta Pyret..?

Ang. Humle och Dumle vet jag två kaniner som heter det redan.. skulle kännas för "härmigt" att ta de namnen...

Polarn och Pyret låter som helt okej namn. Mina marsvin kallas sällan för sina namn i alla fall ("kärt barn har många namn" heter det ju)

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 154
Senast: Efwa
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 564
Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
10
· Visningar
1 320
Senast: iliedtoday
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
334
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter