Love_Ireland

Trådstartare
Någon annan än mig som har marsvin ..
1.isåfall vilka raser?
2. brukar ni ställa ute era marsvin på uställningen också ?

Sv: Marsvin !

Love_Ireland skrev:
1.isåfall vilka raser?

1. Jag har två marsvin, teddyflickor båda två. Tuva är 3 eller 4 år och Nora är 1 år. :love: Tuva är buff/white och Nora är white/buffagouti/buff.

2. Nej, men Nora har blivit bedömd som bebis och fick 86 poäng har jag för mig.

okej ... själv har man 3 marsvinshonor 1.blandnin ,1 slef chocolate och 1 texel... men ställer bara ute texelhonan

1. En black dalmatin
En släthårig nonself (vit&beige)
En riktig blandis (långhår, virvel, trefärgad; vit, golden, svart)

2. Nej (finns inga utställningar på många många mil...)

1. Har en White/Black Alpacahona och en Goldenagouti/Golden/White Virvelblandishona. Har även hemma två st över vintern, två blandisar. Golden/White virvelhne och en Golden/Black/White släthårshona.

2. Ställt ut på en inofficiell utställning i pet i år, det är det enda. men vill köpa en renrasig aby att ställa.

Har tre st. Alla är ifrån djuraffär är är därför korsningar. Har inte ställt ut.

1. Jag har 4 sheltis, 3 coroneter, en merino och en crestad teddy.
2. Jag har inte ställt ut ännu men kommer att göra det i framtiden då jag fått avkommor (vill ha godkänt uppfödarnamn) efter mina sötnosar. Däremot var jag en snabbsväng på utställning i Bjuv i helgen och köpte mig en chocolate/cream shelti som skall få bli pappa om några månader :cool:

1. Jag har 13 marsvin idag (uppfödare). Det är self cream och p.e white, eng. crested cream och p.e white och en pethona och en rextös.

2. Japp, ställer ut i uppland, dalarna och västmanland. Har även ställt ut i skåne :banana:

1. Har två tjejer på ca 2 år (skiljer fyra månader mellan dem). Den äldsta är korsning (teddy/peruan) men hon ser ut som en släthårig (fast får lättare tufsar i pälsen). Den yngsta är "renrasig" släthår, dock från djuraffär.

2. Har varit på pet-drive in, men det är det ända. Är ju inte direkt några utställningsdjur....

1. Jag har ett släthår och en amerikasnk crested :banana:

2. Nej har aldrig ställt ut dem.

Jag har: Nonselfar, Pettar
Mamma har: Rex, Teddy (enstaka selfar)

Jovisst ställer vi ut, men jag är petdommare så jag får ju inte dömma mina egna djur...

Jag har ställt ut en hel del, men nu är jag allergisk mot hö och har fått omplacera nästan alla mina marsvin. Har bara kvar två, en self beige (utställd flera ggr, har 89 p och 2 cert) och en black english crested (utställd en gång på 84 p, fast var otrimmad då...).

Jag har just nu 12 marsvin, men 5 är till-salu djur...
De flesta är self och satin golden, sen har jag en merino, en virvel och en släthårig blandras.

Jag åker på utställningar så ofta jag har möjlighet :)

okej .. är det bara jag som har en texel hona ? som är black och har canadensisk pappa ? har papper på allt om henne ... även min lilla Self hon som jag inte ställer ut....

Jag har en helsvart merino hanne merino

en helsvart lockbärande coronet

och en helsvart icke lockbärande coronet. Dock mycket kortklippt för stunden (100% Red Rock avkomma)

Sista coroneten är mamma till den första :)

Canada...är det Red Rocks uppfödning?
Jag har 4 marsvin med Red Rocks bakom :cool:
Eller snarare 5 då en av dom har det fast längre bakåt i stamtavlan.
Jag har hennes morfarsfarfar är en Red Rock.
Jag har hennes morfarsfar här också :D

Love_Ireland skrev:
1.isåfall vilka raser?

1. Jag har fyra marsvin..
Sheela korsning, mamman renrasig teddy pappan teddy/rex/okänt Sheela färg är White/buffagouti (tror jag)

Chili Bean "Bönan" är en korsning, mamman är en renrasig self pappan är lång.virvel/virvel hennes färg är golden/white

Tabasco är en korsning. Mamman är mitt marsvin Sheela pappan är ett virvelmarsvin, färg: White/goldenagouti

Castello är en korsning, mamman är mitt marsin Sheela pappan är ett virvelmarsvin, Färg: Goldenagouti/white

2. Jag har inte varit på utställning med mina smågrisar.. skulel vilja men det finns ingen i närheten... :(

Föder upp de flesta långhårstyper, dvs sheltie,texel, coronet,merino, peruan, alpacka, även satinvarianter av dessa.

Ja, jag ställer ut mina djur ibland, främst egna ungar som ser lovande ut. Var iväg till Norrtälje senast idag och ställde ut 3 av 4 ungar i en kull, alla sheltiehonor. Syrran ställde ut den 4e kullsystern, då syrran har fått henne.

För närvarande har jag 11 vuxna djur och 4 ungdjur. 2 av de unga honorna ska säljas, en flyttade hem till syrran ikväll och en ska jag behålla själv. Hon är jättesöt! Snövit med chokladfärgat huvud och lite buff (ljusrött) runt öronens baksidor.

De 2 som ska säljas är Himalayatecknade, dvs helt vita med röda ögon och bara bruna öron. Den ena har mörk hud på 2 tassar också.

De heter Snowball och Gnista och är 2 månader nu.

MvH Countrystyle

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 188
Senast: Raderad medlem 149524
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag, och imorgon, är det marsvins-SM. Jag var där en stund idag och det var så kul att träffa alla! Jag har inte varit på någon...
Svar
2
· Visningar
591
Senast: Lyan
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 517
Senast: Lejanna
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
527

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka