R

Real_Life

Jag vet att jag har frågat förr men jag har glömt era svar :crazy:
Kan man ha marsvin i ett rum med hundar som skäller en hel del våningen under?
Alltså utan att dom blir vettskrämda :crazy:

klart man kan! marsvinen vänjer sig. mina marsvin får ibland besök av katten o de bara går fram o nosar på hans tassar! inte den nya nu då, han e fortfarande ganska osäker på allt.. men Tindra va otrolig på de, hehe...

Ja ,klart man kan. Mina marsvin tycker det är jättekul med hund :love:

Okej, också en till liten fråga :p
Hur mycket måste man egentligen kunna om marsvin innan man skaffar ett?
Jag vet ju grunderna, men inte mycket mer :p

Kan tala om att jag visste inte ett jota när jag skaffade min första marsvin och heller inte min första hamster eller råtta :o
Däremot så är internet fantastiskt så det du inte vet frågar du bara om ;)
Skaffar du från seriös uppfödare är du oftast välkommen med frågor du kommer på allt eftersom och det grundläggande är det viktiga för djurets överlevnad.
Mina marsvin här hemma är så vana vid ljud och oljud att dom knappt reagerar vilket är en fördel när dom får ungar då ungarna präglas av detta tidigt :cool:

Vad kostar ett marsvin i månaden förresten?
Om man köper en stor höbal och en stor spånbal åt gången och inte såna där små fjantsaker i affärerna :p
Hö kommer jag säkert över rätt billigt men inte spån kanske :crazy:
Sen pellets och sånt köper jag väl i djuraffären
Grönsaker i mataffären
Vad kommer det då kosta?

Här hemma blir det spån för 45 kr, men då är det en stor hårdpressad bal på typ 100*50*50 cm som räcker typ 4 månader... Höet har jag hittills fått gratis, kraften går på ca 100 kr/månad, men då delar han ju med 7 glupska råttor med fri tillgång (han äter inte pellets utan får fröblandning istället).
Grönsakerna har jag däremot ingen aning om, brukar köpa allt eftersom. Inte mer än 50 kr iaf :)

Men sen får man ju tänka på vet-kostnader också om något skulle dyka upp. Kort sagt, har man inte råd med vet har man inte råd med djuret typ, om man inte lätt får tag på pengar genom föräldrar eller annat. Kan rekommendera att försäkra, vet dock inte vad det brukar kosta med "marsvinsvet" så man kanske kommer billigare undan i slutändan av att lägga undan en slant varje månad istället :)

Ok tack :)
Försäkringen är väl inte svindyr kan jag tänka?

spån kan du hämta gratis vid nån trävaru-sak... finns säkert dem som tar pengar... men hade vi egen säck med oss så kunde vi plocka de vi ville helt gratis.. marsvin e inte så dyrt att hålla

absolut!!!
har ett marsvin som är bästis med vår schäfer, de pratar o hälsar på varandra varje morgon.
Det är en vanesak

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 154
Senast: Efwa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 818
Senast: fixi
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 406
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama