S
snaddra
mitt marsvin, Ronia, tappar små tussar med hår, hon har inga kala fläckar eller så, men det kan ju ändå inte vara bra att hon tappar.. hon börjar bli gammal, 6.5 år, ett vitt varmelmarsvin med lite bruna fläckar här och där.. det är bara på bakdelen hon tappar, vid "tuppkammen" som blir uppe på ryggen av dom två stora virvlarna hon har på bakdelen..
hon får vitamindroppar i vattnet, det dricker hon. när det gäller torrfodret är hon kräsen, hon äter inte allt som finns i blandningen, pellets vägrar hon äta, har aldrig gillat det, och sen är det lite annat hon peter undan också..
vad kan jag göra åt hennes pälstappning, och vad kan det bero på? vill ju inte att hon ska tappa allt hår..
hon får vitamindroppar i vattnet, det dricker hon. när det gäller torrfodret är hon kräsen, hon äter inte allt som finns i blandningen, pellets vägrar hon äta, har aldrig gillat det, och sen är det lite annat hon peter undan också..
vad kan jag göra åt hennes pälstappning, och vad kan det bero på? vill ju inte att hon ska tappa allt hår..