Vattenkanna70

Trådstartare
Hej!

Jag har en kattflicka som är 11 månader. Hon går omkring å skriker hela tiden å vrider upp baken när man klappar henne. Vad ska jag göra å hur länge ska hon vråla???

Beställ tid för kastrering. Man bör kastrera en icke avelskatt vid 6 månaders ålder för att slippa att de börjar löpa. De flesta veterinärer vill inte kastrera under pågående löp pga att blödningsrisken ökar då så du får helt enkelt vänta ut att löpet går över. Se nu till att hålla henne inomhus så att du inte får oönskade kattungar dessutom. Hon är också alldeles för ung för att få kattungar så det kan gå riktigt illa om hon blir dräktig. Hur länge löpet pågår varierar men ungefär en vecka får du räkna med att hon skriker. Skulle hon inte gå ur löpet så kontaktar du en veterinär för att få hjälp.

Beställ tid för kastrering. Man bör kastrera en icke avelskatt vid 6 månaders ålder för att slippa att de börjar löpa. De flesta veterinärer vill inte kastrera under pågående löp pga att blödningsrisken ökar då så du får helt enkelt vänta ut att löpet går över. Se nu till att hålla henne inomhus så att du inte får oönskade kattungar dessutom. Hon är också alldeles för ung för att få kattungar så det kan gå riktigt illa om hon blir dräktig. Hur länge löpet pågår varierar men ungefär en vecka får du räkna med att hon skriker. Skulle hon inte gå ur löpet så kontaktar du en veterinär för att få hjälp.

De brukar inte löpa längre än en vecka och det brukar bara vara 3-4 dagar med höglöp så håll ut.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, För en och en halv vecka sedan fick vår katt tråkigt nog amputera svansen efter att ha blivit påkörd. Han har en stump på ca 5 cm...
Svar
0
· Visningar
461
Senast: Elbe92
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 099
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 834
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 913
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar