Vattenkanna70

Trådstartare
Hej!

Jag har en kattflicka som är 11 månader. Hon går omkring å skriker hela tiden å vrider upp baken när man klappar henne. Vad ska jag göra å hur länge ska hon vråla???

Beställ tid för kastrering. Man bör kastrera en icke avelskatt vid 6 månaders ålder för att slippa att de börjar löpa. De flesta veterinärer vill inte kastrera under pågående löp pga att blödningsrisken ökar då så du får helt enkelt vänta ut att löpet går över. Se nu till att hålla henne inomhus så att du inte får oönskade kattungar dessutom. Hon är också alldeles för ung för att få kattungar så det kan gå riktigt illa om hon blir dräktig. Hur länge löpet pågår varierar men ungefär en vecka får du räkna med att hon skriker. Skulle hon inte gå ur löpet så kontaktar du en veterinär för att få hjälp.

Beställ tid för kastrering. Man bör kastrera en icke avelskatt vid 6 månaders ålder för att slippa att de börjar löpa. De flesta veterinärer vill inte kastrera under pågående löp pga att blödningsrisken ökar då så du får helt enkelt vänta ut att löpet går över. Se nu till att hålla henne inomhus så att du inte får oönskade kattungar dessutom. Hon är också alldeles för ung för att få kattungar så det kan gå riktigt illa om hon blir dräktig. Hur länge löpet pågår varierar men ungefär en vecka får du räkna med att hon skriker. Skulle hon inte gå ur löpet så kontaktar du en veterinär för att få hjälp.

De brukar inte löpa längre än en vecka och det brukar bara vara 3-4 dagar med höglöp så håll ut.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Min katt fick 4 jätte pigga kattungar men ena har sina tassar åt andra hållet eller vad man ska säga den äter och sover och får...
Svar
5
· Visningar
902
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
458
Senast: escodobe
·
Katthälsa Hejsan, har två katter på 7 månader som båda kastrerades i tisdags alltså nästan tre dagar sen nu. Hanen är helt normal förutom att han...
2
Svar
20
· Visningar
1 260
Katthälsa Min snart 12-åriga siames fick sin första Solensiaspruta igår, för att han ogärna hoppar upp i säng, soffa och på stolar. Han har inte...
Svar
3
· Visningar
544
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka