Markparallellt hovben * ny hovtråd*

Sv: Markparallellt hovben * ny hovtråd*

Jag är inte intresserad av att veta vad ni tror om mina åsikter utan Bowkers så jag förstår inte vad det skulle ge. :confused:
Mumin

Personligen så skiter jag i Bowkers åsikter,,, Jag är bara intresserad av att ta del av DINA personliga åsikter!!!

Sluta med att gömma dig!!! Träd i stället fram kunskapsgivande svar!!!

Om du är helt oförstående inför dina egna(?) ord eller ej är en fråga du bäst svarar på själv:angel:
Annars har jag inget direkt att invända utom att du kallar det en enkel ekvation, när det i själva verket är en ytterst komplicerad sådan där många bitar återstår att lösa.
PL

Då kanske "bildespråk" är mer lättläst för Herr PL.

Jag lägger snart till en bild på en hov i genomskärning i detta inlägg.

Min fråga blir till dig mäster Veterinär,,, Vart skall denna elastiska puta ta vägen vid ett marparallelt hovben????

Annars har jag inget direkt att invända utom att du kallar det en enkel ekvation,
PL

Det är mkt enkelt,, så vida man bara förstår att

över-under stimulans av dessa leder till avvikande utveckling av de inblandade strukturerna (ballar,trakter,strålen och karled)

Make it simple!!

Här kommer den utlovade bilden.

Kopiaav20070519050.jpg

Min fråga blir till dig mäster Veterinär,,, Vart skall denna elastiska puta ta vägen vid ett marparallelt hovben????

Kopiaav20070519050.jpg

Hur kan du i denna genomskärning SE att hovbenet är, eller inte är, markparallellt?
Eller är det ett antagande man gör, efter beräkning av hur andra kriterier är i förhållande till marken?

Personligen skulle jag ha önskat en annan genomskärning av hoven, eller en korrekt utförd röntgen, för att kunna kommentera saken vidare.

Men jag lyssnar gladeligen på ditt svar, och lär.

Fast det var nog inte därför bilden lades in, utan förklaring till annat.

Då kanske "bildespråk" är mer lättläst för Herr PL.

Jag lägger snart till en bild på en hov i genomskärning i detta inlägg.

Varför fråga mig?
Har du inte på dessa år lyckats förstå att jag INTE anser att hovbenet skall vara helt markparallellt?
PL

Hur kan du i denna genomskärning SE att hovbenet är, eller inte är, markparallellt?
Eller är det ett antagande man gör, efter beräkning av hur andra kriterier är i förhållande till marken?

Personligen skulle jag ha önskat en annan genomskärning av hoven, eller en korrekt utförd röntgen, för att kunna kommentera saken vidare.

Men jag lyssnar gladeligen på ditt svar, och lär.

Din önskan är min lag!! (eftersom du tydligen inte är kunnigt seende.

Gör som alla andra,, se till det "dorsala" vägghornet och sök i blindo
eller ta del av det ljus som sprider sig i mörkret och som kommer sprida sitt ljus och kunskap vid soluppgången.:p

Fattar du????

Nej!!

Förklaring: Se inte mörkret i Norr utan Ljuset i söder.

Varför fråga mig?
Har du inte på dessa år lyckats förstå att jag INTE anser att hovbenet skall vara helt markparallellt?
PL

Min fråga till dig är om hovbenet är "fast" i hovkapseln eller hur hovbenet påverkas vid belastning.

Bugar och bockar utifrån ditt svar.

Fast det var nog inte därför bilden lades in, utan förklaring till annat.

Jo så va tanken., Tyvärr verkar vissa ha mkt svårt för att se förklaringen till annat utan ständigt gå i "blindo".

Nu ska jag köpa ny gräsklippare, enda kriteriet är att den ska klippa gräset markparallelt.

Jag e skit trött på att skriva massa egna ord som tolkas som "fan läser bibeln" av nick som delger sin okunskap i skrift.

Säg mig,,, är det ngn skillnad på ett hovben på en framhov och en bakhov och i så fall vad är skillnaden, vad beror denna skillnad på????

Och det är inte så då att denna sk flexibilitet sker med ett viss mått av våld, dvs egentligen borde hovbenet inte röra sig men blir tvingad till det genom exempelvis stor kraft i samband med ett mycket högt tempo?

På det anpassade släta underlag som en travbana utgör så tror jag nog att hovbenet utsätts för mindre påfrestningar än i många andra discipliner. Travhästar är inte särskilt predisponerade för hovbensfrakturer. Vi har större problem med senor och gaffelband. Och där har skadorna ökat med farten.

Din önskan är min lag!! (eftersom du tydligen inte är kunnigt seende.

Gör som alla andra,, se till det "dorsala" vägghornet och sök i blindo
eller ta del av det ljus som sprider sig i mörkret och som kommer sprida sitt ljus och kunskap vid soluppgången.:p

Fattar du????

Nej!!

Förklaring: Se inte mörkret i Norr utan Ljuset i söder.

Jag frågar dig, eftersom du ger sken av att vara kunnig i ovanstående. Dessvärre är det så att alla inte är pedagogiskt begåvade. Förstod absolut ingenting av ditt svar, men tack för att du bemödade dig att kladda ner några rader.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka