• Avel
  • Trådstartare Trådstartare montgomery
  • Startdatum Startdatum
M

montgomery

Min ponny har på låret numret
92
732
På danska hestedata finns en häst som heter aladin som har haflingerföräldrar. Den är född 1992 och min häst är född 1993 enligt tänderna men eftersom det står 92 på honom så tror jag han är född då. Skillnaden är bara den att aladin har 9202732, men var sitter en sån märkning???? Jag kan inte hitta 02 nånstans på min häst.

Kan inget om sånt där, men det är MKT möjligt att det är DIN häst....???!!! :eek: ;)

Det är så krångligt med många haflinger-ägare, som har sina hästar utan ngn härstamning. Dom får ofta luska ut lite, kolla runt...
Har en stallkamrat här som har en haflinger-valack f-95, okänd härstamning. Förmodligen kommer han från Holland i början....Hästhandlaren köpte honom ifrån Danmark....Det står imp. Danmark på boxskylten !! :crazy:

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR :)

//Carolrita

Hästar jag känner som är födda i Danmark och brännmärkta har de tre sista siffrorna i reg numret brända på vänstra låret.

Jag tror att din häst är född 1992. Det är lätt att ta fel på ett år när man kollar en hästs tänder.

Han har dom där och över dom står det 92.
Ser ut ungefär så här
92
732
Fast 732 sitter mitt under. Men det fattas ju 02. Om det skulle vara en sån märkning med fler siffror var skulle den sitta i så fall? På halsen??

02 fattas inte! Det ska inte vara några 02 inbrända alls :)

Det jag försökte förklara var att inte alla siffrorna är inbrända.

Okej, men vad står 02 för då? och varför finns de överhuvudtaget med??? :confused: Tror du att det kan vara han? Finns det inte andra hästar med
92
732
Eller är det bara han?

Hej!
När vi köpte vårat haflingersto fick vi med tyska papper på henne. Det visade sig att de inte tillhörde henne utan ett annat sto som importerades samtidigt. När vi upptäckte hennes brännmärke kontaktade vi svenska haflingerföreningen som hjälp oss i jakten på hennes identitet. Vi har precis fått hennes papper och hon heter numera Nelly!!!
Mvh Kerstin

Jag har ingen aning om varför alla siffrorna inte är inbrända (platsbrist! :D), jag vet bara att det är så.

Jag kan kolla upp din häst när jag väl lyckas logga in mig på HesteData, det har varit lite problem de senaste dagarna... :mad:

Är just nu inne på HesteData och ser att Aladin 9202732 är född 10/3-1992, är märkt med 732, är fux, född hos Anita Thygesen. Det finns ingen sdress till uppfödarna i det registret, bara namn :(

Dom sjusiffriga nummerserierna använder danskarna som reg nr på hästar av många raser som halvblod, new forest och fjordingar, t ex.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 209
Senast: Görel
·
Träning Min unghäst född -10 har aldrig riktigt accepterat bett. Munnen är kollad,allt ser bra ut. I början så hade vi 3-delat tränsbett,vilket...
Svar
12
· Visningar
1 542
Senast: Ridinglady
·
  • Låst
Hästmänniskan Hej Buke, ny medlem här så ha överseende med eventuella missar! ;) Under början av året var jag, min dotter (16 år) och hennes...
17 18 19
Svar
373
· Visningar
90 878
Senast: ameo
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 669
Senast: scizofren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30