Marknad för pitbulls?!

J

Jenny

Min bror har en ny flickvän vars pitbull fick valpar häromdagen.
Jättekul om det inte varit för att det är syskonparning.:(
En tjuvparning helt enkelt, fråga inte mig varför det inte gavs abortspruta....Hursomhelst så togs alla puppisar utom en bort.
Men innan ens dom var födda så hade hon blivit erbjuden 20,000:-
för allihopa. Nåt ex som hade kontakter som var intresserade.
Jag trodde inte att marknaden var så stor men men......
Tydligen skulle dom vidare österut.
Jag blev bara lite förundrad över att det var ett så snabbt sug efter dom att de redan var typ tingade i magen.:eek:
Undrar om det är många som lockas av att sälja iom "lätta" pengar?

Sv: Marknad för pitbulls?!

Va obehagligt skulle jag tycka. Vad är det för människor? Jag skulle vara väldigt försiktig om någon var så intresserad av inavlade pitbulls. Just med tanke på att det ändå är en populär kamphund. Man har sett så mkt tråkigt. :( Nä, jag skulle vara väldigt försiktig och ta reda påvad det är för människor som ska ha hundarna, och vad dom ska ha dem till.

Fy, vad tråkigt at höra såna historier :(

De kanske inte visste att hunden var dräktig förän det var för sent. Bra att de tog bort valparna trots allt. Vet du varför de sparade en?

För tikens skull, inte för att dom själva var sugen på en valp.
Det blev en hona som blev kvar, jag rådde ägaren att behålla hunden själv. Då har man ju lite koll iaf.
Ökar risken för beteendestörningar mycket med inavel?
Som puppen ovan alltså. Om föräldrarna är sunda och stabila.
Vad avgör mest tror ni, arv eller miljö??
Jag har ingen erfarenhet av inavel, är bara nyfiken.
Linjeavel finns väl något som heter, är det då individer längre ifrån varandra i stamträdet? Typ morfar el nåt?

Va obehagligt skulle jag tycka. Vad är det för människor? Jag skulle vara väldigt försiktig om någon var så intresserad av inavlade pitbulls. Just med tanke på att det ändå är en populär kamphund. Man har sett så mkt tråkigt. :( Nä, jag skulle vara väldigt försiktig och ta reda påvad det är för människor som ska ha hundarna, och vad dom ska ha dem till.

Jag blev mest förundrad över att det fanns såna människor så nära inpå. Ja, några länkar bort men iaf. Jag har träffat den här killen som hade köpare innan de ens var födda och det kunde man inte tro om honom liksom. En liten snoris som dessutom äger pappan. Undrar om han skulle sälja sin hund till ett jävligt liv som kamphund? Om han fick tillräckligt med pröjs kanske......Hoppas jag träffar honom igen så ska jag fråga. Pengar verkar ju vara allt för en del......:mad:

Ja, säkert är han inte ute efter att göra dem till kamphundar. Men när man tingar en hel kull innan den ens är född, som dessutom är inavlad undrar man hur seriös han är eg.

Hoppas att hundarna kommer till riktigt bra och fina hem. :bow:

Ucsh...syskonparning är den värsta sorten. Var det helsyskon? Hoppas inte då är det exakt samma genuppsättning från båda håll och det kan nog aldrig bli bra. Även om hunden inte har några synliga missbildningar så blir den säkert "förstådshandikappad" och skum. Förstår inte varför de inte tog bort alla valparna. Varför spara en för tikens skull?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka