Märkligt och retsamt

S

simzon

Sambon och jag har bestämmt att börja bebisverkstad.
Sista mensen hade jag 25/6, de vanliga 5-6 dagarna. Då jag i juli inte såg röken av röda veckan köpte vi ett test och fick ett klart och tydligt - negativ! :cry:

Nu har vi gått in i andra halvan av augusti och forfarande inte minsta lingon i trosorna. Jag har annars inga symptom - så vitt jag vet - har ju aldrig varit gravid förr :grin:

Snälla, säg att det trots allt skulle kunna vara så att jag iallafall är lite gravid... Det skulle vara så roligt! Ge mig hopp! Jamenar, ingen mens - ingen äl - inga bebisar! :crazy:

Sv: Märkligt och retsamt

Varför inte ta ett nytt test? :) kanske var för tidigt sist?

Är lite rädd att bli besviken igen - och vi hade ju väntat ca 2 veckor från beräknad mens...

Och testen ska ju vara sååå tillförlitliga!

Tillägger lite:

Borde man ... eh, kvinna ... inte känna några symptom iallafall? Typ ömma bröst, nyp i äggstocken, illamående, eller nått? :confused: Visst det är individuellt - men hur vanligt är det att man inte känner nånting?

Det beror ju, även om testen är tillförlitliga så kan du vara en låg hormonare ;)

Det enda som var annorlunda när jag var gravid i början ( och anledningen till att jag testade ) var för att mina bröstvårtor mörknade .

Inga ömma bröst, inget illamående ( så tidigt ), ingen skum känsla öht!!

har du slutat med p-medel i samband med att ni tog beslutet? Kanske tar ett tag efter det innan maskineriet är igång annars... :)

Jag har inte haft några som helst symtom än, men jag är bara i vecka 5..

Hmm, det låter ju lite hoppfullt iallafall. :)

Att mensen uteblir om man har mycket stress kan ju hända, med det hände inte ens förra hösten när jag disputerade och hade jobbat 7 dar i veckan i 8 mån. Och jag har inte ätit p-piller på 3-4 år. Och så nu, precis nu när vi slutat använda kondom - uteblir mensen och testet visar negativt! Det kan ju bara inte visa rätt? :D

(Och sen jag slutade med p-piller har jag haft rätt regelmässiga menstruationer.)

Ja, jag får väl lov att göra det! Hoppas, hoppas, hoppas!

(Vi gifter oss på lördag, btw...) :banana: :love:

Säger som alla andra - Gör ett nytt test! Min mens var över tre veckor sen och jag gjorde två st test hemma som visade negativt - Blev då irriterad och gick till min BM och gjorde ett test som direkt visade ett stort plus.

//Linda

Har aldrig haft några graviditetsymptom så pass tidigt, har desutom varierande menscykel på mellan 28-40 dagar ;)

Det är först kring v.10 som brösten exploderat och foglossningarna knackar på. Illamående har jag aldrig haft, men just nu kan jag bara äta maten som min make lagar, och jag mår illa när jag är i jobbets matsal ;)

Hjälp mig räkna:

Om jag nu hade senaste mensen 25/6 och har en cykel på ca 31-32 dagar. Då borde jag ha haft äl runt den 13/7 och fått mens typ den 27/7. Då är den idag 3 veckor sen. Betyder det då att om jag skulle vara gravid är jag i vecka 5 nu?

Håller tummarna för dig! :) Vi är ju i lite samma sits! (Se. "Frustration...!")
Men vi har försökt nu i nästan åtta månader som sagt och ännu inget napp... Så håll ut!
Och grattis i förskott till bröllpet!!

Ja, jag har ju också räknat med att det kanske inte funkar på en gång. Men eftersom jag inte har haft några "p-pillerhormoner i kroppen" på länge så hoppas jag ju att det går lite fortare.

Men det är så typiskt - min mens är annars väldigt regelbunden, och precis nu, när vi bestämde att göra allvar av saken - så uteblir den. Och jag testar negativt. Jag menar, hur stor är chansen att mensen plötsligt hoppar över? Det är liksom lite för mycket "bara tillfällighet", eller hur? ;)

Ja, jag har ju också räknat med att det kanske inte funkar på en gång. Men eftersom jag inte har haft några "p-pillerhormoner i kroppen" på länge så hoppas jag ju att det går lite fortare.

Men det är så typiskt - min mens är annars väldigt regelbunden, och precis nu, när vi bestämde att göra allvar av saken - så uteblir den. Och jag testar negativt. Jag menar, hur stor är chansen att mensen plötsligt hoppar över? Det är liksom lite för mycket "bara tillfällighet", eller hur? ;)

Det händer ganska ofta, är jag rädd. Uteblir en ägglossning hoppar den ofta över, och det händer nästan alla kvinnor någon gång om året. Jag ska inte grusa dina förhoppningar, men testen brukar visa rätt.

Hjälp mig räkna:

Om jag nu hade senaste mensen 25/6 och har en cykel på ca 31-32 dagar. Då borde jag ha haft äl runt den 13/7 och fått mens typ den 27/7. Då är den idag 3 veckor sen. Betyder det då att om jag skulle vara gravid är jag i vecka 5 nu?
Nej, vecka 7. Veckorna räknas från sista mensen av nån mystisk anledning!

för mig tog de 3helger i rad av negativa test från och med utenbliven mens tills ja fick positivt :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Bildtråd

Omröstningar

Tillbaka