M
Malinka
igår när jag och medryttaren var i paddocken med min dam så började hon markera i trav. Syns lite lite på huvudet när höger fram är i marken, men jag kan inte se någon ojämnhet i stegen, det känns "rytmiskt" rätt eller hur jag nu ska förklara. Det syns ingenting i skritt. Har känt igenom hela benen fram och inte känt någon som helst skillnad. Vet. trodde på en spark på bogen eller en lätt vrickning, men jag är förstås hyperhispig och funderar på alla möjliga orsaker. Det kom en ny häst i hagen för några dagar sedan, de bråkade rätt så ordentligt, och jag har inte ridit henne förrän igår efter det.
Jag var ute idag och en kompis sprang med henne, det är ungefär oförändrat, kanske något bättre men ytterst lite isf.
Det jag funderar på är om hältan kan sitta bak? Hon har tidigare varit lite stel i sina bakben, något stelare i vänster än i höger. Om hon har ont i vänster bak, kan det visa sig genom nickning när höger fram är nere i marken vid trav? Nån som vet? Hon har lite problem med gallor bak, men de känns som vanligt. Dock har vänster galla varit något större än höger den sista tiden.
Tacksam för alla svar och teorier!
Jag var ute idag och en kompis sprang med henne, det är ungefär oförändrat, kanske något bättre men ytterst lite isf.
Det jag funderar på är om hältan kan sitta bak? Hon har tidigare varit lite stel i sina bakben, något stelare i vänster än i höger. Om hon har ont i vänster bak, kan det visa sig genom nickning när höger fram är nere i marken vid trav? Nån som vet? Hon har lite problem med gallor bak, men de känns som vanligt. Dock har vänster galla varit något större än höger den sista tiden.
Tacksam för alla svar och teorier!