Sv: Märken på tävling
Jag håller verkligen inte med. Jag vill helst inte ha mångasynliga loggor alls, men problemet är ju att det inte finns några kläder som inte har det. Jag insåg att inte ens mina Cavallostövlar är tillåtna, de har loggan bakpå (pytteliten, men ändå - förekommer ju två gånger eftersom den sitter på båda stövlarna) - och inte heller mina sporrar. Sprenger har stansat sporrarna - helt osynligt på längre håll än normalt läsavstånd, men bevisligen finns loggan där.
För mig handlar det verkligen inte om att jag kräver att likt någon bortskämd fjortis som du vill få det att framstå som vill visa upp mina dyra märkeskläder eller prylar - det handlar om att jag inte har råd att börja köpa nytt. Och jag vägrar rida runt på tävling full av gaffatejp, där går gränsen för en sport som annars bygger på att tilltala ögat. Inte heller har jag någon som helst lust att börja sy i kläder, täcken, boots och liknande för att passa en utomordentligt löjlig regel som inte är anpassad till verklighetens utbud och produkter.
Hur sjutton man skall göra på meeting vete fåglarna, det blir en jäkla massa täcken att börja klippa i eller klistra på om man skall täcka in regntäcken - för att inte tala om borstväskan/ryktlådan, sadelskåpet, stövelväskan, hjälmpåsen...
Sedan är jag allergisk mot att skapa regler som det är uppenbart att den stora merparten inte kommer följa. Det urholkar regelsystemet och skapar bara osäkerhet och utrymmer för godtycke. Personligen tycker jag att de stora loggorna är asfula, men det lär ju inte bli snyggare med censurtejp och dessutom risk för att denna tejp räknas som olovlig utsmyckning kan jag tänka mig på dressyrhästar?