Sv: Markduk eller inte?
kl
Efter att ha varit helt inställd på att ha markduk så säger grävmaskinisten "-varför?"
Då börjar jag tänka efter, när vi har planerat om så är det sand, sand och lite mer sand, visserligen en del stenar men dom kommer att packas ner, det blir en budgetbana med bara stenmjöl, och började då fundera på om det verkligen behövs.
Enligt han så är det för att skilja dom olika lagren åt, där är jag helt med, och även med på att där jag bodde/byggde bana för några år sen så var det på en åker, och där var det ju jord undertill.
Nu är det som sagt sand, och skulle det vara så att nån sten skulle behaga leta sig uppåt (tydligen allt annant än troiligt dels enligt grävmaskinisten och min sambo) så är det ju lättare att ta bort en sten än att duken kommer upp..
Stenmjölslagret blir 10 cm det här året och sen ska vi lägga dit mer nästa år när det satt sig mera.
Skulle det skita sig så känns det lite som A, det lär ändå hålla några år B, ja men då är det ju bara att lägga ut duk och stenmjöl när vi ändå sak fylla på.
Kände för att höra med allvetande Buke, iof så om jag ska vara ärlig tror jag endel svara markduk bara för att "det ska vara det" men det kanske finns nån som faktiskt har någon aning här ;P haha